Raport Fanpage Trends Polska Luty 2013

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.03.250x167Komentarz do kategorii Banki

W branży bankowej bez większych zmian. Najwięksi stale rosną (ING Bank Śląski aż o 22%, a mBank Polska o 7%), ogólnie brak jednak spektakularnych działań, które wyróżniałyby się znacząco na tle konkurencji. Tematyka stricte finansowa tradycyjnie już nie porywa mas, a największym zainteresowaniem cieszą się treści konkursowe, lifestyle’owe oraz te oparte o wartości, idee, które podzielają konsumenci (patrz BPH Make Life Fair, który zaangażował 22% swoich fanów). Ten ostatni przykład (ale także np. działania PKO Bank Polski) jest dla mnie szczególnie ciekawy, ponieważ działania marek oparte na marketingu wartości i marketingu zaangażowanym społecznie będą zyskiwać coraz większą popularność. To efekt postępującej konwergencji usług i produktów, w związku z którą firmy będą zmuszone do szukania nowych kontekstów do rozmów z konsumentami.

9% fanów zaangażował Internetowy Oddział Getin Online. Jest to jednak głównie efekt jednego wpisu informującego o specjalnej cross promocji z merlin.pl. Pozostałe treści nie cieszyły się dużą popularnością.

Nieźle radzą sobie także strony, które konsekwentnie informują o swojej ofercie, publikują porady i wskazówki na temat finansów albo promują się jako doradca konkretnej grupy odbiorców. Idea Bank, który pozycjonuje się jako bank dla przedsiębiorców pozyskał w lutym ponad 7 000 fanów. Pokazuje to, że jest duży potencjał do zagospodarowania w tej kategorii.

Plusem dla branży bankowej na Facebooku jest to, że względnie dobrze działa customer service i odpowiadanie na pytania fanów, które bez wyjątku pojawiają się każdego dnia. Nie jest może pod tym względem perfekcyjnie i sporo pozostało do zrobienia w tej materii, ale przypadków „olewania” pytań jest coraz mniej. Trend ten pokazuje, że profile banków będą w przyszłości jeszcze bardziej „czułym” miejscem marki, w związku z czym monitoring treści czy zarządzanie kryzysowe będzie niezbędnym elementem strategii obecności na Facebooku.

Zaskakuje natomiast mała ilość dedykowanych kreacji tworzonych na potrzeby wpisów, często publikowane są”obrazki z internetu”, a dedykowane kreacje jeśli już się pojawiają, są mało wyszukane.

Zapraszamy do lektury pełnego raportu Fanpage Trends dostępnego bezpłatnie na stronie Sotrender http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends/201209.

Szymon Ślipko
CEO/Strategy Director
SHAKE HANDS (Brand Support Group)
Sotrender