Raport Fanpage Trends Polska, listopad 2012
Listopad przyniósł przetasowanie w czołówce, na trzecie miejsce, po udanej kampanii INGen, wskoczył ING Bank Śląski, wyprzedzając o włos mBank. Pierwsze miejsce, ze sporą przewagą, zachowuje BZ WBK.
Nie mniej jednak bankowe fanpage pozostają niewielkie w skali polskiego Facebook’a (największy zgromadził ich 78.579), odnosząc to do liczby obsługiwanych klientów, widać jak spory dystans oddziela nas do takich krajów, jak chociażby Turcja.
Wskaźniki interaktywności i zaangażowania udowadniają, iż tematyka stricte bankowa jest dla fanów mało ekscytująca. Na tym tle pozytywnie wyróżnia się fanpage Make Life Fair Banku BPH (relative interactivity index na poziomie 3.435), który buduje swoją komunikację wokół life-style’u nowoczesnego klienta i może stanowić codzienne źródło inspiracji i motywacji.
Wciąż jednak czekamy na bankowe fanpage i aplikacje, które przyciągną i zaangażują szerokie rzesze fanów, realizujące tzw. social strategy. Przykładem tej strategii jest aplikacja Link Like Love American Express, gdzie instytucja stawia się w roli pośrednika wzmacniającego relację miedzy prawdziwymi ludźmi, czyli istotę social media. Udostępnienie podobnej aplikacji w pierwszym miesiącach 2013r. zapowiadane jest na profilu Nowego mBanku.
Zapraszamy do lektury pełnego raportu Fanpage Trends dostępnego bezpłatnie na stronie Sotrender http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends/201211
Sotrender (dawniej Fanpage Trender) to narzędzie analityczne dla marketingu w social media, stworzone w Polsce przez doświadczonych badaczy ze SmartNet Research&Solutions i wykorzystywane obecnie przez wiodące agencje reklamowe, domy mediowe i korporacje w 15 krajach.
Jakub Janicki
Analityk ds. strategii
BRE BANK S.A.