Raport Fanpage Trends Polska Czerwiec 2013

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.02.250x188To, co można zaobserwować na polskich profilach banków to przede wszystkim brak umiejętności wytworzenia emocjonalnej więzi z fanami czy wykorzystywania pełnego potencjału Facebooka, jaki wynika chociażby z dialogu z fanami poprzez np. dedykowane komentarze.

Widoczny jest również dysonans pomiędzy stylami wypowiedzi: luźne posty i nieformalne odpowiedzi przeplatają się ze sformalizowanymi stanowiskami i oficjalną formą przeklejoną wprost z innych kanałów komunikacji.

Ważne, żeby treści na fan page’ach umiejętnie łączyły emocje z ofertą banku. Tutaj świetnie radzi sobie ING Bank Śląski – grafiki dedykowane oraz wpisy w ciekawy sposób informują o usługach oraz produktach banku.

Posty związane z produktami finansowymi z definicji mniej angażują fanów, dlatego powinny być promowane reklamą. Dodatkowo niezbędne dla pozyskania ruchu, zaangażowania oraz przede wszystkim zrozumienia oferty są konkursy – najlepiej tłumaczące w atrakcyjnej formie zmiany zachodzące w systemie bankowym lub produktach bankowych. Trzeba równocześnie uważać aby w tym w pogoni za KPI (wskaźnikami sukcesu) nie zatracić istoty instytucji jaką jest bank – świetne wpisy, ciekawe grafiki nie pomogą jeśli oferta banku jest nieatrakcyjna, a klienci czują się oszukani. W branży bankowej niezwykle łatwo o kryzys. Dlatego na pierwszym miejscu moderatorzy fan page’y bankowych powinni postawić na wzrost responsywności i udzielanie możliwie wyczerpujących odpowiedzi.

W porównaniu do poprzedniego miesiąca zauważyć możemy znaczny spadek zaangażowania fanów, najbardziej widoczny na przykładzie Raiffeisen Bank (Bank Mobilny). Wtedy fan page triumfował jednym postem który okazał się bardzo angażujący. W tym miesiącu na prowadzenie wróciły: mBank, ING Bank Śląski oraz Alior Sync.

Mimo, że ostatnio wiele banków tworzy ciekawe aplikacje, komunikacja dalej stoi na słabym poziomie opierając się na wpisach typu „żebrolajk”.

Zapraszamy do lektury pełnego raportu Fanpage Trends dostępnego bezpłatnie na stronie Sotrender http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends

Źródło: Sotrender