Ranking aktywności medialnej głównych ekonomistów bankowych
Najbardziej opiniotwórcze media (prasa, radio, telewizja) aż 657 razy wykorzystały w 2014 r. wypowiedzi głównego ekonomisty Credit Agricole. Na drugim miejscu – pod względem liczby komentarzy – uplasowała się Monika Kurtek z Banku Pocztowego, do wypowiedzi której dziennikarze odnosili się 383 razy, a na trzecim Janusz Szewczak ze SKOK, cytowany 279 razy. W pierwszej piątce znaleźli się także: Wiktor Wojciechowski z Plus Banku oraz główny ekonomista Societe Generale – Jarosław Janecki.
Wypowiedzi Jakuba Borowskiego dotyczyły przede wszystkim bieżących prognoz gospodarczych, polityki fiskalnej oraz monetarnej. Komentarze głównego ekonomisty Credit Agricole – podobnie jak głównego ekonomisty SKOK – pojawiały się najczęściej w prasie (odpowiednio 331 i 154 razy). Natomiast w przypadku głównej ekonomistki Banku Pocztowego dominowała obecność radiowa (246).
Największa aktywność medialna głównego ekonomisty Credit Agricole przypadła na lipiec oraz październik. W tych miesiącach liczba publikacji, w których wymieniono jego nazwisko, wyniosła odpowiednio 93 i 85. Z kolei Monika Kurtek szczyt popularności osiągnęła w sierpniu – w tym miesiącu przytoczono jej wypowiedzi 73 razy. Dziennikarze dosyć równomiernie przez cały rok cytowali materiały Janusza Szewczaka.
Z danych dotyczących wskaźnika dotarcia* analizowanych publikacji wynika, że wypowiedzi Moniki Kurtek miały największą wartość potencjalnych kontaktów odbiorców z przekazem (333 mln). W tej klasyfikacji główna ekonomistka Banku Pocztowego zamieniła się miejscem z Jakubem Borowskim (263 mln). Na miejscu trzecim uplasował się Jarosław Janecki z Societe Generale (niemal 133 mln), a na czwartym Grzegorz Maliszewski z Banku Millennium. Top 5 w tej kategorii zamyka Janusz Szewczak.
Metodologia:
Badanie dotyczyło obecności w najbardziej opiniotwórczych mediach (prasie, radio, telewizji) głównych ekonomistów bankowych. Do analizy zakwalifikowano te banki, które miały w swoich strukturach stanowisko głównego ekonomisty. Badaniu poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1000 tytułów prasowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych w okresie od stycznia do grudnia 2014 r.
*Wskaźnik dotarcia publikacji określa, jak liczba informacji przekłada się na potencjalną liczbę osób, które zapoznały się z treścią przekazu.
Źródło: Credit Agricole Bank Polska