PSD2 to szansa na nowe rozwiązania w bankowości i wartość dodaną dla klientów
„PSD2 jako otwarcie bankowych platform na rozwiązania zewnętrznych dostawców to rewolucja nie tylko w płatnościach, ale też całej bankowości. Nie uważamy tej dyrektywy za zagrożenie, ale okazję do stworzenia i pozyskania nowych rozwiązań dla klientów. Szukamy prawdziwych innowacji dodającym wartości lewarujących API dla klientów” – powiedział Mouillé podczas Citi PSD2 Challenge.
Zaznaczył, że w Citi Handlowy digital i klienci są w centrum tego, co instytucja robi.
„Mamy długą tradycję innowacji i jako pierwsi w Polsce otwieramy API dla zewnętrzne projekty. Jesteśmy jedynymi w grupie Citi z ekspozycją na PSD2, ale regulatorzy w innych regionach mogą kopiować to, co robi UE, więc jesteśmy laboratorium grupy w tym zakresie i jesteśmy uważnie obserwowani przez innych członków Citi” – zaznaczył wiceprezes.
Dyrektywa PSD2 powinna w pełni obowiązywać w drugiej połowie 2019 r.
Dyrektywa Payment Services Directive 2 (PSD2) powinna w pełni obowiązywać w drugiej połowie 2019 r. Reguluje ona m.in. kwestię cyberbezpieczeństwa i płatności w internecie. Jej najistotniejszym punktem jest pojawienie się nowych kategorii instytucji płatniczych, tzw. Third Party Providers (TTP).
Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie – najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r.
Źródło: ISBnews