Przelewy na telefon BLIK już dostępne w Banku BNP Paribas
Dzięki nowej funkcji darmowych przelewów na telefon BLIK, klienci banku mogą odbierać i przekazywać pieniądze jeszcze łatwiej – bez znajomości numeru rachunku bankowego. Wystarczy wybrać w aplikacji banku BLIKA, w ustawieniach zarejestrować numer telefonu w usłudze przelew na telefon BLIK, by móc odbierać przelewy natychmiast. W przypadku wysyłania przelewu na telefon BLIK, w trakcie generowania przelewu należy wybrać odbiorcę z listy kontaktów lub wpisać jego numer telefonu i zatwierdzić przelew, który błyskawicznie znajdzie się na rachunku odbiorcy.
Czytaj także: W bankach spółdzielczych SGB ruszają przelewy na telefon BLIK >>>
– Wszyscy użytkownicy aplikacji GOmobile zyskują możliwość realizacji przelewów na telefon BLIK. Wykonanie przelewu jest bardzo proste – wystarczy na ekranie startowym GOmobile wybrać BLIK i następnie Przelew na telefon lub zalogować się do GOmobile, kliknąć w ikonkę BLIK i wybrać opcję przelewu na telefon. Wygodną opcją jest włączenie funkcji sprawdzania, kto z naszej listy kontaktów może odbierać przelewy na telefon – przy takich osobach pojawi się wtedy odpowiednia ikonka – mówi Jarosław Mastalerz, Product Owner Produktu Kanały Cyfrowe w Banku BNP Paribas. – Już wcześniej nasi Klienci mogli również korzystać z pozostałych rozwiązań w ramach BLIK, jak płatności w sklepach stacjonarnych i za usługi, zakupy w Internecie, wypłata pieniędzy z bankomatów i ich wpłata w bankomatach i wpłatomatach w oddziałach Banku BNP Paribas – dodaje.
Najszybciej rozwijająca się funkcja BLIK-a
Przelew na telefon BLIK jest obecnie najszybciej rozwijającą się funkcją popularnego systemu płatności. W czwartym kwartale 2021 roku transakcje tego typu stanowiły już blisko 17 proc. wszystkich realizowanych BLIKIEM. Dla porównania – rok wcześniej odsetek ten stanowił 11 proc. W całym 2021 r. użytkownicy wykonali ponad 115 mln przelewów na telefon BLIK.
– Dzięki BLIKOWI użytkownicy mogą rozliczać się natychmiastowo pomiędzy różnymi bankami – już 14 banków oferuje usługę swoim klientom. Im więcej osób może korzystać z tego rozwiązania, tym bardziej powszechne i funkcjonalne się staje. Chyba nie ma wygodniejszego sposobu rozliczania – mówi Marcin Waldowski, dyrektor departamentu rozwoju produktów z Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.