Prostota i indywidualizacja produktów to przyszłość rynku bancassurance

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Z Anną Grzelońską, Członkiem Zarządu ds. Operacji i Technologii Nationale-Nederlanden, rozmawiał Konrad Machowski.

Sektor bancassurance ma za sobą dwa lata intensywnych zmian o charakterze regulacyjnym. W jakim kierunku będzie się rozwijać współpraca między ubezpieczycielami a bankami w nadchodzącym okresie?

– Można wskazać trzy zasadnicze kierunki tej ewolucji. Pierwszym z nich jest skoncentrowanie się na potrzebach klienta, a w konsekwencji tworzenie zindywidualizowanej oferty, dostosowanej do specyficznych oczekiwań każdego z użytkowników. Oznacza to koniec uniwersalnych produktów, przygotowywanych w oparciu o model „statystycznego klienta”, a zatem jedynie w części zaspokajających potrzeby poszczególnych nabywców. Banki, jako instytucje posiadające informacje na temat swych klientów, mogą istotnie przyczynić się do realizacji tego celu. Drugim kierunkiem rozwoju rynku bancassurance jest szeroko rozumiana digitalizacja produktów, czyli możliwość obsługi ubezpieczeń online. Ta rewolucja w sektorze bankowym dokonała się już jakiś czas temu, dziś polskie banki wyróżniają się pod względem nowoczesności nie tylko na tle placówek europejskich, ale i światowych, natomiast branża ubezpieczeniowa musi pod tym względem dorównać bankom. Z kolei trzeci trend to sprzedaż produktów ubezpieczeniowych w internetowych kanałach bankowych. W tej chwili praktycznie wszystkie banki mają dobrze rozbudowane elektroniczne platformy transakcyjne; do tej pory służyły one głównie sprzedaży produktów bankowych, obecnie coraz więcej placówek wyraża zainteresowanie sprzedawaniem ubezpieczeń za pośrednictwem e-bankowości.

Ewolucja modelu kooperacji przyniesie również zmiany w samych produktach bancassurance, czy można prognozować, w ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI