Prospekt emisyjny Banku Pocztowego został złożony w KNF

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank_pocztowy_m01.150xBank Pocztowy - oferujący swoje produkty w największej w Polsce sieci dostępu  do usług finansowych, czyli w sieci sprzedaży Poczty Polskiej oraz sieci własnej - 6 lipca br. złożył prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Oferta publiczna Banku Pocztowego zaplanowana jest wstępnie na II połowę 2011 roku.

Bank Pocztowy oferuje proste i dostępne bankowe usługi detaliczne oraz rozliczeniowe. Najważniejszym segmentem działalności Banku jest segment klientów indywidualnych,
ale Bank rozwija również dynamicznie swoją obecność w obszarze bankowości instytucjonalnej, w tym m.in. w segmencie mikroprzedsiębiorstw, których obsługuje ponad 170 tys.

Mocną stroną Banku jest rozbudowana sieć sprzedaży, na którą składa się blisko 2,2 tys. placówek na terenie całego kraju – stanowisk finansowych na Poczcie oraz placówek własnych. Usługi Banku dostępne są również w pozostałych placówkach Poczty Polskiej. Taka sieć pozwala na zaoferowanie klientom Banku bardzo szerokiego dostępu do zgromadzonych środków. Skala sieci sprzedaży pozwala ponadto Bankowi na dotarcie  do grupy docelowej, czyli klientów z miejscowości do 50 tys. mieszkańców.

bogus.tomasz.01.100xBank Pocztowy rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu procedury wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie i pozyskania kapitału przez publiczną emisję akcji. Naszym atutem jest unikatowy na polskim rynku model biznesowy. Jesteśmy jednym z niewielu banków w Polsce, które kierują swoją ofertę produktową do klientów z miejscowości do 50 tys. mieszkańców, a współpraca z Pocztą daje nam dostęp do  bardzo rozległej sieci. Ważną grupą docelową Banku są także nestorzy. Tworzymy proste i zrozumiałe produkty finansowe, które dostosowane są również do potrzeb osób dotychczas nieubankowionych – jest to grupa licząca w Polsce według szacunków
aż 6-9 mln* osób
– podkreśla Tomasz Bogus, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

Od początku roku Bank Pocztowy pozyskał przeszło 100 tys. klientów detalicznych oraz mikrofirm i na koniec czerwca obsługiwał ich niemal 910 tys. Bank wykazał też dużą dynamikę wzrostu sprzedaży depozytów i kredytów. Sprzedaż depozytów detalicznych wyniosła 1 mld zł (dynamika wzrostu sprzedaży –  131% analogicznego okresu 2010 roku), kredytów: hipotecznych 306 mln zł (dynamika: 213%), konsumpcyjnych 276 mln zł (dynamika: 116%).

* Źródło: Eurobarometr 60,2, 2003 i 2005.  * Polska – dane na 2009  wg  NBP pokazują stopień ekskluzji finansowej na poziomie 20-30-%