Prezentacja: Wierzymy w siłę, lokalną rolę i nowoczesność banków spółdzielczych

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Firma Comarch przygotowała kompleksowy program wspierania rozwoju bankowości spółdzielczej w Polsce. Dostarcza rozwiązania technologiczne, które pozwalają bankom spółdzielczym dotrzeć do najbardziej wymagających klientów w zakresie nowinek technologicznych oraz jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby społeczności lokalnych.

Banki spółdzielcze w Polsce od lat mają silną pozycję w małych miastach i na wsi. Często są tam jedynymi placówkami bankowymi. Wspierają lokalne społeczności, budując zaufanie, indywidualne podejście i dobre relacje z klientami, obce dużym bankom komercyjnym. Coraz częściej banki spółdzielcze funkcjonują też w większych miastach i świadczą usługi nie tylko klientom indywidualnym i rolnikom, ale również przedsiębiorcom. Wyzwaniem, przed którym obecnie stoją banki spółdzielcze jest skuteczne wykorzystanie nowoczesnych technologii i przekonanie do nich klientów.

Ludzka twarz bankowości

Od kilku lat na obszarze działania banków spółdzielczych rośnie konkurencja w postaci SKOK-ów i placówek banków komercyjnych. Banki komercyjne wykorzystują w walce o klienta m.in. agresywny marketing, zagraniczny kapitał, szeroki wachlarz atrakcyjnych usług i produktów, a także nowoczesne technologie. Bankowość lokalna ma jednak zalety, których nie znajdziemy w dużych, międzynarodowych bankach. Banki spółdzielcze są mocno osadzone w lokalnym środowisku i angażują się w rozwój gospodarczy, społeczny i kulturalny regionów, w których działają. Charakteryzują się też indywidualnym podejściem do klienta. Decyzje dotyczące np. przyznawania kredytów lokalnym przedsiębiorcom nie są podejmowane jedynie przez systemy na podstawie liczb, ale przez ludzi, którzy często osobiście znają właścicieli, biorą więc pod uwagę niewymierne aspekty działania firmy i indywidualnie negocjują warunki usług. Dzięki temu klienci banków spółdzielczych są bardziej lojalni i zadowoleni z obsługi, a pytani w sondażach o to, jakie są banki spółdzielcze najczęściej odpowiadają, że są one przyjazne, stabilne i uczciwe. Lokalne banki są jednak często postrzegane jako niezbyt nowoczesne i przestarzałe technologicznie. Słabe zaplecze technologiczne przekładające się na niski poziom oferowanych usług jest jednym z trzech najczęstszych zarzutów kierowanych pod adresem banków spółdzielczych.

Banki spółdzielcze mogą być nowoczesne technologicznie

Ostatni rok przyniósł jednak sporo zmian, jeśli chodzi o wykorzystanie nowoczesnych technologii w bankowości lokalnej. Rozwiązania IT skierowane do banków spółdzielczych są coraz bardziej zaawansowane technologicznie i jednocześnie coraz ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI