Prezentacja: Płatności mobilne w praktyce
W 2007 r. w Polsce pojawiły się pierwsze karty umożliwiające płatności zbliż eniowe. Polacy bardzo polubili tę formę płatności. Banki coraz chętniej wydają karty z funkcją PayPass™. Obecnie 30 proc. Polaków posiada w portfelu taką technologię, a niektórzy korzyst ają z niej już w telefonach NFC. Równolegle rozwija się niezwykle ciekawy trend robienia zakupów nie tylko za pomocą telefonu przy kasie, ale wręcz w telefonie.
Polska jest zaliczana do krajów bardzo szybko chłonących innowacje. Rozwija się tu nie tylko rynek płatności zbliżeniowych, ale również odsetek posiadaczy smartfonów. W lutym 2012 r., wśród 15 najbardziej popularnych telefonów, tylko 2 modele nie były smartfonami. Szacuje się, że odsetek nowoczesnych telefonów w Polsce wynosi ponad 40 proc. Według badań przedstawionych przez Pyramid Research1, w 2015 r. smartfony stanowić będą nawet 60 proc. polskiego rynk u mobilnego, a ich sprzedaż może osiągnąć poziom nawet 8 mln sztuk. Dzięki temu Polska ma szansę stać się najszybciej rozwijającym rynkiem smartfonów w Europie Środkowo-Wschodniej.
Dla wielu osób komórka staje się swoistym centrum dowodzenia. Za jej pomocą jesteśmy w stanie załatwić coraz więcej spraw. Smartfon może również spełniać funkcję naszego portfela, a nawet zastąpić wizytę w sklepie. Robiąc zakupy przez telefon, nie tylko oszczędzamy czas, możemy na tym również wiele zyskać. Płatności mobilne to przyszłość, a korzystanie z nich nie jest zarezerwowane jedynie dla technologicznych maniaków. Poniżej opisujemy 3 sytuacje, w których nowoczesna technologia stwarza przed nami nowe możliwości.
MULTIKINO
Kto lubi stać w kolejkach? Nikt, dlatego innowacyjny projekt przygotowany przez Multikino wraz z MasterCard® i SkyCash wychodzi temu naprzeciw. Akcja promowana hasłem Nie czek aj do kasy! Kup bilet przez smartfona! dedykowana jest posiadaczom iPhone’ów oraz telefonów z systemem Android.
Aplikacja Multikina pozwala na zak up biletów, bez marnowania czasu na stanie w kolejkach. Dodatkowym atutem jest również fakt, że nie jest wymagany zak up biletu na 30 minut przed seansem, tak jak w przypadku tradycyjnej rezerwacji. Przez telefon można to zrobić np. w drodze do kina. Aplikacja umożliwia zakup biletów na filmy z całego repertuaru, rezerwację określonych miejsc na sali oraz dok onanie płatności za pomocą karty płatniczej zarejestrowanej w MasterCard Mobile.
Innowacyjne rozwiązania w obszarze płatnoś...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI