Prezentacja: Nowoczesna komunikacja w sektorze bankowym
Rozwój technologii teleinformatycznych jest najlepiej widoczny tam, gdzie na pierwszym miejscu stawia się precyzję i efektywność. Właśnie dlatego trudno dziś wyobrazić sobie nowoczesną bankowość czy instytucje finansowe bez zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Rozwiązań, które łączą ze sobą budowanie relacji biznesowych i niezawodność, na której polegać mogą wszystkie korzystające z systemu strony.
Marcin Rusewicz
dyrektor Działu Nowych Produktów MCX Telecom
Wideokonferencja
Nowe technologie teleinformatyczne obecne są już powszechnie w instytucjach finansowych, również w bankach. Coraz większą popularność zyskują tam rozwiązania komunikacji wideo. Dzięki technologii wideokonferencji istnieje możliwość spotkania „twarzą w twarz”, a równocześnie nadal można być we własnym biurze czy oddziale, nawet bardzo odległych od siebie.
Typowe zastosowania komunikacji wideo to komunikacja wewnętrzna, szczególnie w organizacji o rozproszonej geograficznie strukturze z oddziałami w kraju i za granicą. W takich organizacjach wideo jest coraz powszechniej wykorzystywane do przeprowadzania spotkań grup projektowych, spotkań kadry zarządzającej, jak również do szkoleń czy rekrutacji.
Komunikacja wideo służyć może również do kontaktów zewnętrznych – z akcjonariuszami, partnerami czy dostawcami. Coraz częściej odbywają się w ten sposób spotkania komitetów kredytowych czy rad szefów regionalnych. Transmisję wideo można też z powodzeniem wykorzystywać do przekazywania szybkich decyzji dotyczących inwestycji banku na różnych rynkach, zakupów czy sprzedaży papierów wartościowych, podejmowania decyzji kredytowych, cross- sellingu itp.
Kodeks handlowy umożliwia od niedawna również prowadzenie walnych zgromadzeń akcjonariuszy oraz posiedzeń rad nadzorczych na odległość przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej. Dzięki dwustronnej komunikacji w czasie rzeczywistym akcjonariusze mogą wypowiadać się w toku obrad walnego zgromadzenia, będąc w innym miejscu niż miejsce obrad. Część spółek akcyjnych będzie inwestować we własne systemy, a część będzie korzystać z wideokonferencji jako usługi.
Coraz częściej – i jest to efekt rosnącej konkurencyjności rynku oraz większych oczekiwań klientów – największe banki budują własną infrastrukturę wideo. Ma ona służyć do komunikacji z klientami. Jej zadaniem jest podniesienie ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI