Prezentacja: Kraj płatności mobilnych

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2013.06.foto.140.250xZ Aleksandrem Naganowskim, Business Leaderem w dziale Business Development w firmie MasterCard rozmawia K onrad Żybort

Jakie znaczenie dla biznesu MasterCard mają innowacje?

– Tak naprawdę właśnie one mają kluczowe znaczenie. To taka swoista obietnica wobec wydawców i użytkowników naszych rozwiązań, że to co robimy będzie zawsze na światowym poziomie, gdy chodzi o nowoczesność. Jeśli ktoś korzysta z produktów MasterCard, to musi mieć pewność, że są one najbezpieczniejsze i najlepsze, i że wykorzystamy ku temu wszystkie dostępne środki. Dzięki temu, że jesteśmy firmą międzynarodową, możemy lokalnie wykorzystać również doświadczenie z różnych innych rynków. Wydaje się, że dobrze sobie radzimy z innowacyjnością, jednak staramy się przy tym pozostać pokorni. Z jednej strony mamy specjalne komórki odpowiedzialne za rozwój nowoczesnych rozwiązań, jak MasterCard Labs, które przygotowuje prototypy produktów.

Ale z drugiej strony dużą wagę przywiązujemy do wewnętrznych i zewnętrznych programów, w których praktycznie każdy może zgłosić swój pomysł i w ten sposób uczestniczyć w tworzeniu często przełomowych rozwiązań. Dotyczy to pracowników firmy MasterCard, ale nie tylko. Na przykład ostatnio współorganizowaliśmy Hackathon NFC w Warszawie (Isobar Create Warsaw), podczas którego uczestnicy z różnych środowisk pracowali nad innowacyjnymi zastosowaniami technologii NFC. W efekcie powstało 15 nowych pomysłów, które później mogą pojawić się jako komercyjne rozwiązania. MasterCard jest skupiony na innowacjach i nie wyobrażamy sobie funkcjonowania bez ciągłego rozwoju i poszukiwania, jak coś można zrobić zupełnie inaczej niż dotychczas.

Czy duża część tych rozwiązań powstaje lokalnie, a nie na poziomie grupy?

– Tu istnieje duża dowolność i możli – wość szybszego rozwoju w każdym kraju. Zawsze się dostosowujemy do lokalnych warunków. Świetnym przykładem jest Polska, gdzie mamy doskonale rozwiniętą sieć akceptacji PayPass. Jeżeli na świecie ktoś myśli o PayPass, to od razu w jego umyśle pojawia się Polska i informacja, że to u nas może coś przetestować. Mię – dzy innymi dlatego jesteśmy idealnym miejscem do wdrażania takiej innowa – cji, jaką są płatności mobilne NFC, czyli płacenie telefonem przy kasie i terminalu płatniczym. W Polsce można już zapomnieć o pierwszej barierze przy tego typu płatnościach, jaką jest sieć akceptacji. We wszystkich krajach, gdzie te płatności były wdrażane, był z tym duży problem. Polska jest pod tym względem nieporów – nywalna z innymi krajami – w pozytyw – nym sensie.

Na czym polega, Pana zdaniem, ta specyfika polskiego rynku? Wydawałoby się, że zazwyczaj jesteśmy dość konserwatywni w swoich wyborach…

– Po przemianach gospodarczych, które przeżyliśmy w ostatnich dziesięcioleciach przyzwyczailiśmy się do zmian. Mimo że jesteśmy dość konserwatywni pod względem wielu przekonań, jednak doskonale zdajemy sobie sprawę z dynamicznych zmian otoczenia. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI