Prezentacja: Dziś – jutro z Web Service

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Biuro Informacji Kredytowej, wypełniając swoją misję integrowania informacji z całego sektora bankowego, ma największy zbiór informacji o zobowiązaniach kredytowych w Polsce. BIK to również podmiot wykonujący różnego rodzaju usługi i produkty analityczne oraz technologiczne. Założenia polityki współpracy z bankami, w tym również z bankami spółdzielczymi, mają na celu stałe rozszerzanie i modyfikowanie oferty zgodnie z potrzebami klientów. Nowością jest Web Service - nowy kanał dostępu umożliwiający zintegrowanie rozwiązań IT wspierających automatyzację procesów obsługi wniosków kredytowych w bankach z danymi pochodzącymi z bazy BIK.

Z największego w Polsce zbioru o kredytobiorcach korzysta 100 proc. banków spółdzielczych i na bieżąco monitoruje informacje o ponad 20 mln dorosłych uczestników rynku finansowego. To ważne nie tylko przy udzielaniu kredytów i zarządzaniu ryzykiem kredytowym, ale także przy ocenie możliwości rozwoju nowego biznesu.

BIK – źródło usług produktowych i analitycznych

Jednym z priorytetów Biura jest zapewnienie jego klientom wysokiej jakości bieżącej obsługi, jak również przygotowanie nowych produktów, usług i narzędzi, które w jeszcze lepszym stopniu będą wspierać bankowców w zarządzaniu ryzykiem kredytowym. Ponadto w komunikacji banki – BIK, Biuro oferuje usługi IT oparte na nowoczesnej technologii i otwartych standardach integracji. Usługi te usprawniają wymianę informacji, wpływają na większą efektywność procesu przetwarzania danych w bankach.

BIK umożliwia kompleksową ocenę kredytobiorców. Pomaga ocenić ich wiarygodność i potencjał, a dzięki wielu analizom dane Biura ułatwiają budowanie rzetelnych ofert i wspierają odpowiedzialne pożyczanie. To wszystko jest gwarancją dobrego wyniku biznesowego, zwłaszcza gdy przełoży się to na korzyści dla klientów banków i ich aktywne uczestnictwo w budowaniu pozytywnej historii kredytowej.

Warto przy tym zwrócić uwagę, że zarówno baza BIK, jak i bankowe systemy informacyjne rozwijają się, obejmują coraz to nowe zakresy danych, a wszystkie instytucje finansowe w coraz większym stopniu starają się korzystać z dostępnych zasobów informacji. To w jakim zakresie dany bank korzysta z informacji i jak je przetwarza, najczęściej zależy od oceny zasadności takiej potrzeby

Doświadczenie pokazuje, że źródłem biznesowych decyzji jest m.in. potrzeba ekonomiczna i związane z nią szybkość i efektywność działania. Szczególnie gdy w grę wchodzi możliwość poprawy jakości portfeli kredytowych i wzrost akcji kredytowej. Jeśli banki spółdzielcze postrzegają powyższe kwestie jako potencjał do rozwoju, to z pewnością odczują korzyści z nowego kanału dostępu BIK – Web Service.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI