Prezentacja: Banki spółdzielcze są inne…

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Wydanie archiwalne dostępne jedynie w wersji podglądu pliku PDF.

Prawda tak oczywista, że nie poruszy nikogo, a szczególnie tych, którzy z bankowością spółdzielczą związali swoje życie zawodowe. Wydaje się jednak, że zbyt oswojona i przez to zapomniana.


(Na podstawie rozmowy przeprowadzonej z dr. hab. Ryszardem Stockim)

Banki spółdzielcze do niedawna rywalizowały z „komercją” coraz wyższym oprocentowaniem lokat i łatwymi do uzyskania kredytami na dogodnych warunkach; do skorzystania z oferty zachęcały auta, skutery, telewizory połyskujące na plakatach – konkursy organizowano przy okazji jubileuszy, ale coraz częściej stawały się codziennym narzędziem sprzedaży. Oczywiście to wszystko działania jak najbardziej rynkowe.

Co je wyróżnia spośród podobnych akcji banków komercyjnych? Zupełnie nic. Pamiętać jednak należy, że budżety marketingowe banków spółdzielczych i komercyjnych nie przystają do siebie w najmniejszym stopniu. W tym miejscu należałoby zadać sobie pytanie, czy to jest właśnie wartość dodana, której szukają/potrzebują klienci. Czy przyciąga ich tylko obietnica wygranej i wizja kolejnych konkursów? Czy dla banków spółdzielczych to jedyny oręż, gdy bitwa na marże i oprocentowanie jest przegrana?

W owczym pędzie, ze słowem „konsumpcja” na ustach odmienionym przez wszystkie przypadki, niektórzy zaczęli zapominać o wartościach przypisanych spółdzielczości u jej zarania. W ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI