Pożyczaj z głową – edukacyjna kampania BIK i Comperia.pl

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bik.logo.01.250x129Ruszyła kampania edukacyjna Biura Informacji Kredytowej realizowana we współpracy z porównywarką finansową Comperia.pl. Wspólna akcja ma przybliżyć aktualnym oraz potencjalnym kredytobiorcom zasady funkcjonowania systemu wymiany informacji kredytowej. Celem kampanii jest także promocja pozytywnych zachowań konsumenckich związanych z odpowiedzialnym kredytowaniem oraz uświadomienie zagrożeń płynących z nadmiernej konsumpcji. Termin przeprowadzenia akcji nie jest przypadkowy - to właśnie w okresie przedświątecznym wydatki w gospodarstwach domowych są największe, a liczba zaciąganych kredytów i pożyczek znacząco wzrasta.

Kampania „Kredyt z głową. Kredyt z BIK” ma upowszechniać wiedzę na temat bezpiecznego kredytowania wśród klientów instytucji finansowych i pozytywnej roli BIK w tym zakresie. Jej elementem będzie poradnik edukacyjny stworzony wspólnie przez ekspertów BIK i Comperia.pl. Przygotowane zostaną także materiały informacyjne dotyczące rynku kredytowego.

– Zależy nam, aby klienci banków, SKOK-ów, ale także firm pożyczkowych wiedzieli, dlaczego warto dbać o pozytywną historię kredytową i jakie z tego wynikają korzyści. Ważne, by umiejętnie zarządzać domowym budżetem, świadomie planować wydatki oraz odpowiednio korzystać z produktów oszczędnościowych, jak i kredytowych- mówi Aleksandra Sikora z Biura Informacji Kredytowej. – Grudzień jest idealnym miesiącem, żeby przypomnieć zasady dotyczące odpowiedzialnego pożyczania, szczególnie że okres przedświąteczny sprzyja zaciąganiu kredytów przez wielu konsumentów – dodaje.

Wiele osób czuje się zagubionych w natłoku informacji na temat rynku kredytowego, również w obliczu wielu mitów dotyczących BIK, nie mających nic wspólnego z rzeczywistością. – Sytuacją nagminną jest np. niezrozumienie samej istoty przekazywania danych do BIK. Potocznie nazywany „wpis do BIK”, nie jest jednoznaczny z posiadaniem opóźnień w spłacie rat kredytowych, a oznacza on jedynie, że instytucja finansowa przekazała informację do BIK o udzielonym kredycie w banku lub SKOK-u. Zdecydowana większość informacji znajdujących się w BIK to informacje o terminowo spłacanych zobowiązaniach. – przypomina Aleksandra Sikora z Biura Informacji Kredytowej. – Kampania edukacyjna z pewnością poszerzy dostęp do rzetelnej wiedzy na temat naszej instytucji – zapewnia.

Z danych BIK wynika, że aż 90 proc. informacji o klientach polskich banków i SKOK-ów zgromadzonych w Biurze Informacji Kredytowej to dane pozytywne, czyli takie, które dotyczą klientów regularnie spłacających raty kredytowe. Widać więc wyraźnie, że samo zaciąganie kredytów, o ile oczywiście klient działa rozważnie, nie jest wcale czymś nagannym, wręcz przeciwnie. Jeśli w przeszłości spłacaliśmy kredyty terminowo, to dla banku, w którym ubiegamy się o kolejny kredyt jesteśmy dużo bardziej wiarygodni.

Można samodzielnie sprawdzić, co wiedzą o nas banki, pobierając raport z BIK. Wystarczy złożyć wypełniony wniosek w Biurze Obsługi Klienta lub wysłać go listem poleconym. Raport można też pobrać on line. Taka usługa jest dostępna dla klientów Inteligo, PKO BP i Meritum Banku. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie www.bik.pl

– Kredyt to narzędzie umożliwiające realizację tych planów, na które w danej chwili nie jesteśmy w stanie sobie pozwolić – mówi Karol Wilczko z porównywarki finansowej Comperia.pl. – Najważniejsze jest jednak zachowanie umiaru, pamiętając że powinien on być jedynie uzupełnieniem najbardziej priorytetowych decyzji zakupowych. Należy również pamiętać, aby korzystać wyłącznie ze sprawdzonych i wiarygodnych ofert. Wierzymy, że wspólna kampania edukacyjna z Biurem Informacji Kredytowej będzie użyteczna dla osób poszukujących informacji o kredycie czy pożyczce na święta. – podkreśla.