Portal dla dłużnika: rozwiązanie, które się opłaca wierzycielom i dłużnikom
AxFina dostarcza rozwiązania do zarządzania wierzytelnościami. Jak informuje spółka jej misją jest znalezienie dogodnej ścieżki do wyjście z długów każdego klienta dzięki wykorzystaniu innowacyjnych narzędzi cyfrowych.
Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju posiada 24% udziałów spółki AxFina.
– Jesteśmy jedyną instytucją zajmującą się obsługą wierzytelności w modelu „digital-first” w portfolio inwestycyjnym Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. To ogromna nobilitacja i swego rodzaju potwierdzenie dla kontrahentów, że nasza strategia, zarząd i spółka zostały dokładnie prześwietlone, a innowacyjne know-how docenione – mówi Krzysztof Różycki, odpowiedzialny za obszar rozwoju biznesu w AxFina.
Dłużnicy oczekują kontaktów w wybranych przez siebie kanałach
Usługi AxFina są oparte o szczegółową analizę danych klienta, jego sytuacji finansowej oraz na odpowiednim dobraniu strategii komunikacji. Spółka stawia na empatyczne podejście do osoby zadłużonej, cyfrową komunikację omnichannel i samoobsługowe zarządzanie zobowiązaniem przez klienta.
Umożliwia także dokonywanie szybkich płatności online, konsolidację zadłużenia i refinansowanie na podstawie spersonalizowanych informacji o wierzytelności.
Jednym z podstawowych problemów jest brak aktualnych danych kontaktowych w przypadku wierzytelności z obrotu wtórnego. Do tej pory w swoich standardowych działaniach firmy zajmujące się windykacją posiadały ograniczone możliwości, przez co znaczna część spraw była kierowana do sądów.
Badanie “Holistic customer assistance through digital-first collections” firmy doradczej McKinsey (maj, 2021) wskazuje, że 25% więcej klientów dokonuje spłat, jeśli kontakt z nimi odbywa się zgodnie z ich preferowanym kanałem komunikacji.
Jednocześnie 25% mniej klientów wpada do grupy podmiotów z zaległą płatnością, jeżeli komunikacja przeniesiona do świata online jest empatyczna oraz zorientowana na klienta.
Dłużnik sam decyduje jak spłaca zaległości
AxFina zmienia wektor i wprowadza cyfrowe, samoobsługowe kanały zarządzania niespłaconymi rachunkami czy pożyczkami. Klient sam decyduje w jaki sposób będzie regulował swoje zobowiązanie.
Czynności związane ze swoim długiem i spłaty dokonuje poprzez prosty w obsłudze portal klienta. Użytkownik samodzielnie zarządza saldem swojego zobowiązania w systemie 24/7 (także w weekendy i święta).
Kwoty są spłacane przez klienta drogą online, przez co są automatycznie księgowane i natychmiast aktualizują saldo zadłużenia. Daje to poczucie kontroli nad sytuacją i własnymi finansami.
Dłużnik również decyduje, kiedy potrzebna mu jest porada specjalisty.
Jak wskazują badania, dzięki implementacji cyfrowej strategii windykacji mogą zredukować koszty zarządzania wierzytelnościami średnio o 15%.
„Obecnie pracujemy nad nowymi produktami. Mogę zdradzić, że kolejnym krokiem będzie wprowadzenie przyjaznej oferty dla klientów indywidualnych w postaci konsolidacji i refinansowania zobowiązań” – mówi Krzysztof Różycki.