Polskie banki na Facebooku – listopad 2011
W kategorii bankowej czołówka jest już od dawna stabilna. Liderami pod względem liczby fanów jest przede wszystkim BZ WBK, który oddala się od reszty stawki. Jest jednocześnie liderem pod względem Interactivity Index i liczby zaangażowanych fanów.
dr Jan Zając - pracownik Uniwersytetu Warszawskiego, prezes SmartNet Research & Solutions i współtwórca Fanpage Trender
Za nim odnajdziemy ING Bank Śląski i mBank Polska. Jednocześnie duże wzrosty notują przede wszystkim Volkswagen Bank Direct i Kredyt Banku (drugi miesiąc z rzędu), a następnie Mojego Inteligo, choć to wciąż jest bardzo mały fanpage. Wśród większych duże wzrosty dotyczą Citi Mobile PL i PKO Bank Polski. Kredyt Bank wyróżnia się także we wszystkich statystykach interaktywności i angażowania. Stosunkowo dobrze, jak na tę kategorię, aktywizowały fanów także dwa mniejsze fanpage: Idea Bank i Multibank.
Biorąc pod uwagę wzrosty na obu fanpage’ach PKO BP oraz obecność innych największych banków detalicznych w czołówce, zaskakuje zaniedbywanie Facebooka przez Pekao SA. Wciąż można zaobserwować nietypowe zróżnicowanie odbiorców najpopularniejszych postów – niektóre angażują głównie kobiety, inne mężczyzn, a jeszcze inne – obie płcie po równo.
Najważniejsze obserwacje:
- Największe strony to BZ WBK, ING Bank Śląski, mBank Polska.
- Najwięszy procentowy przyrost liczby fanów obserwowaliśmy na fanpage’ach VOLKSWAGEN BANKu direct, Kredyt Banku oraz Moje Inteligo.
- Niemal dokładnie te same strony mogły pochwalić się największym bezwzględnym przyrostem liczby fanów; pierwszą trójkę pod tym względem tworzyły VOLKSWAGEN BANK direct, Kredyt Bank i Citi Mobile PL.
- Największy procent swoich fanów zaangażowały Idea Bank, Multibank oraz Kredyt Bank.
- Najwyższe wartości Interactivity Index uzyskały fanpage Kredyt Banku, BZ WBK oraz Citi Mobile PL…
- …zaś najwyższe wartości Relative Interactivity Kredyt Bank, Multibank i Moje Inteligo.
Aby zobaczyć analizę Polskie banki na Facebooku – listopad 2011 kliknij tutaj