Polski rynek płatności elektronicznych po 2012 roku według VeriFone

Polski rynek płatności elektronicznych po 2012 roku według VeriFone
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Firma VeriFone - lider rynku bezpiecznych płatności elektronicznych, opublikował swoje globalne wyniki finansowe za rok 2012.

VeriFone od ponad 30 lat jest światowym liderem w branży płatności elektronicznych. Firma ogłosiła, że zamyka rok fiskalny 2012 z globalnym przychodem netto wynoszącym 1,886 miliardów dolarów – wzrost w stosunku do wyniku z roku 2011 wyniósł 43%.

Polski oddział firmy – VeriFone Sp. z o. o., także zalicza minione 12 miesięcy do udanych. Rok 2012 obfitował w Polsce w wydarzenia ważne dla rynku płatności elektronicznych i pozwalające na optymistyczne prognozy rozwoju branży.

W 2012 roku obserwowaliśmy w Polsce ogromny wzrost popularności płatności zbliżeniowych. Zarówno liczba wydawanych kart zbliżeniowych, jak i liczba wykonywanych w ten sposób transakcji rosły bardzo dynamicznie. Zgodnie z danymi organizacji płatniczych oraz NBP, na koniec pierwszej połowy 2012 roku w portfelach polskich konsumentów znajdowało się już ponad 12 mln kart zbliżeniowych, podczas gdy rok wcześniej było ich około 5,8 mln. Według danych NBP, po trzecim kwartale 2012 roku na polskim rynku znajdowało się ponad 90 tys. terminali płatniczych obsługujących płatności zbliżeniowe.

Jednym z najważniejszych wydarzeń roku było wdrożenie w Polsce płatności mobilnych. Polska jest wyjątkowym krajem w Europie pod względem dostępności infrastruktury umożliwiającej tę formę płatności. VeriFone jest liderem na rynku terminali płatniczych. Większość terminali VeriFone dostarczanych na polski rynek jest przystosowana do akceptacji płatności zbliżeniowych oraz NFC, dzięki czemu może przyjmować płatności mobilne, realizować kupony zniżkowe, karty upominkowe oraz inne usługi mobile commerce. Dzięki temu nowoczesne formy płatności bezgotówkowych mogą rozwijać się w naszym kraju tak dynamicznie. W innych krajach brak sieci akceptacji płatności zbliżeniowych jest jedną z podstawowych barier rozwoju mobilnych płatności zbliżeniowych.

Ważnym wydarzeniem minionego roku na polskim rynku była także dyskusja dotycząca wysokości opłat interchange w Polsce. Prace grupy roboczej oraz rządowe projekty wpłynęły na uświadomienie potrzeby działań mających na celu popularyzację płatności kartami.

Miniony rok obfitował w Polsce w ważne wydarzenia dla branży – powiedział Tomasz Wejcman, Country Manager Poland VeriFone Sp. z o. o. – Jako lider rynku cieszymy się, że tak dużo dzieje się wokół płatności elektronicznych. Polska jest dużym i ważnym rynkiem dla naszej branży. Jego wzrost pozwoli nam rozwijać nasze dotychczasowe projekty, takie jak Taxi360, oraz wdrażać nowe, innowacyjne pomysły.

Najważniejszym projektem VeriFone w minionym roku w Polsce było uruchomienie systemu Taxi360, pozwalającego na przyjmowanie wszelkich form płatności bezgotówkowych w taksówkach – w tym płatności zbliżeniowych i NFC oraz na zarządzanie transakcjami za przejazdy w ramach kart flotowych Taxi360. Rozwiązanie to jest stosowane przez VeriFone na całym świecie, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii czy Australii. W Polsce system został wdrożony w październiku. Jako pierwsza z Taxi360 korzysta stołeczna korporacja Glob Cab Taxi.