Polscy studenci nie boją się rywalizacji

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

studenci.uczelnie.250x167Zakończono rejestrację drużyn do międzynarodowego konkursu CIMA Global Business Challenge. W porównaniu do ubiegłorocznej edycji, w której Polska uczestniczyła po raz pierwszy, liczba zgłoszonych drużyn uległa podwojeniu.

Jak mówi Jakub Bejnarowicz, Country Manager z Instytutu Rachunkowości Zarządczej CIMA, młodzi ludzie coraz bardziej interesują się konkursem GBC, postrzegając go nie tylko jako próbę własnych sił i sposób na zdobycie doświadczenia, lecz również okazję do przeżycia międzynarodowej przygody i poznania ciekawych ludzi. Podczas zeszłorocznej edycji GBC Polska zaprezentowała się z najlepszej strony i udowodniła, że posiada świetnie wykształconych, zdolnych i ambitnych młodych ludzi.

Po raz pierwszy do konkursu przystąpiła polska drużyna reprezentowana przez studentki z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu  dołączając do grona laureatów GBC. Studentki z Polski przyznają jednak, że o wyróżnienie nie było łatwo –  Wszyscy, którzy znaleźli się w finale wykonali bardzo dużo konstruktywnej pracy, byli solidnie przygotowani, a dzięki temu również od nich można było czerpać wiedzę i inspiracje. Pytane o wrażenia z międzynarodowego etapu konkursu w Sri Lance odpowiadają, że w ich pamięci na długi czas pozostaną […] wrażenia tak egzotycznego kraju oraz podejście do życia jego obywateli, a także możliwość poznania studentów z wielu zakątków świata i ich poglądów na różne, nie tylko ekonomiczne sprawy.

W tegorocznej edycji konkursu wezmą udział drużyny z 25 państw. Zanim jednak rozpocznie się międzynarodowy etap studenckiej rywalizacji, gdzie orężem są wiedza i kreatywność, w każdym państwie musi odbyć się narodowy etap konkursu, dzięki któremu wybrany zostanie zespół reprezentujący dany kraj. Do GBC Poland zgłosiło się w tym roku kilkadziesiąt drużyn z ponad 15 polskich szkół wyższych oraz uniwersytetów. Wśród uczestników znajdziemy zatem m.in. studentów Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Szkoły Głównej Handlowej, Akademii Górniczo-Hutniczej czy Uniwersytetów Ekonomicznych w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi. Szeroki wachlarz uczelni wyższych z całej Polski pociągnął za sobą różnorodność wykształcenia osób aplikujących do GCB.

Największe zainteresowanie konkursem obserwujemy wprawdzie wśród studentów kierunków związanych z ekonomią, finansami, księgowością i zarządzaniem, lecz zgłaszają się do nas również osoby studiujące na kierunkach humanistycznych oraz inżynierskich – wyjaśnia Jakub Bejnarowicz.

Zainteresowanie konkursem ze strony studentów rozmaitych kierunków nie powinno jednak dziwić, bo jak przyznaje jedna z uczestniczek zdobywa się w nim nie tylko wiedzę merytoryczną: – Konkurs GBC, uważam za wspaniały dar, dzięki któremu można się wiele dowiedzieć o sobie samym, innych ludziach, świecie dookoła i na tej podstawie kształtować dalej swoje życiowe wybory. Życzę wszystkim życiowej odwagi!

Źródło: Chartered Institute of Management Accountants (CIMA)