Polacy wobec zrównoważonego rozwoju, raport Kantar
Kantar opublikował raport na temat postaw konsumentów wobec zrównoważonego rozwoju. Badanie objęło w sumie 32 kraje, w tym 12 europejskich, a wśród nich Polskę.
Dostrzegamy pewną gotowość Polaków do podejmowania świadomych decyzji zakupowych – 42% wprost deklaruje, że jest skłonnych więcej zapłacić za produkty lepsze dla środowiska
Projekt powstał w odpowiedzi na narastające zmiany społeczne, klimatyczne, a co za tym idzie: ewoluujące potrzeby współczesnego konsumenta.
Kluczowe wnioski zaprezentowane w raporcie
• 43% Europejczyków ankietowanych przez Kantar stwierdziło, że są już osobiście dotknięci problemami środowiskowymi, w porównaniu z 58% w Azji i 54% w obu Amerykach.
• 42% Polaków deklaruje, że chętnie zapłaci więcej pieniędzy za produkty, które są lepsze dla środowiska.
• 61% Polaków uważa, że marki mają do odegrania ważną rolę w społecznej debacie dotyczącej równości płci, rasy czy imigracji.
• 69% Polaków wyraża obawę, że marki angażują się w sprawy społeczne tylko z powodów biznesowych.
• Ubóstwo i głód to największe obawy w całej Europie, a następnie zanieczyszczenie wody, utrata bioróżnorodności, brak czystej wody i wylesianie. Na tle Europy wyniki dla Polski są zbliżone dotyczą przede wszystkim wody (dostępu i zanieczyszczenia), a także głodu i ubóstwa.
Czytaj także: Pandemia zwiększyła zainteresowanie konsumentów zrównoważonym rozwojem
Konsumenci oczekują, że firmy będą przewodzić zmianom
Badanie wykazało, iż konsumenci oczekują, że marki, których używają, będą zrównoważonymi liderami.
W Polsce 61% z nas uważa, że marki mają do odegrania ważną rolę w społecznej debacie dotyczącej równości płci, rasy czy imigracji.
Coraz częściej europejscy konsumenci wybierają marki, które mają społeczny i środowiskowy cel leżący u podstaw ich działalności
‒ Jednocześnie dostrzegamy pewną gotowość Polaków do podejmowania świadomych decyzji zakupowych – 42% wprost deklaruje, że jest skłonnych więcej zapłacić za produkty lepsze dla środowiska – komentuje Katarzyna Zalewska Account Manager, Brand Strategy Domain z Kantar Polska.
Komentując wyniki, dr Nicki Morley, szef nauk behawioralnych i innowacji w Kantar, powiedział:
‒ Coraz częściej europejscy konsumenci wybierają marki, które mają społeczny i środowiskowy cel leżący u podstaw ich działalności – więc z marketingowego punktu widzenia strategia zrównoważonego rozwoju jest wręcz koniecznością.
Czytaj także: Pakiet Visa Eco Benefits, odpowiedź na ekologiczne oczekiwania konsumentów
Unikanie greenwashingu
Podczas gdy wszelkie dostępne dane pokazują, że firmy mają potencjał do praktycznego zajęcia się zrównoważonym rozwojem, 65% konsumentów w Europie i 69% w Polsce twierdzi, iż obawia się, że marki angażują się w kwestie społeczne tylko dla korzyści biznesowych.
Dr Nicky Morley: ‒ Zwykłe mówienie o zrównoważonym rozwoju nie oznacza sukcesu. Marki potrzebują wiarygodnej strategii, która jest zgodna z celem ich marki i zapewnia realne działania.
Czytaj także: Mastercard otwiera globalne Laboratorium Innowacji zrównoważonego rozwoju
O raporcie
Raport Europe Foundational Study Kantar 2021, obejmuje 12 krajów (Belgię, Czechy, Francję, Niemcy, Grecję, Włochy, Holandię, Polskę, Rumunię, Hiszpanię, Szwecję i Wielką Brytanię), zawiera najnowsze dane i analizy, które pomagają markom odkryć to, co jest ważne dla ludzie. A zatem, jak działać, aby pomóc firmie w nawigowaniu w kierunku zrównoważonego rozwoju.
Więcej informacji na temat raportu można znaleźć na stronie: https://www.kantar.com/campaigns/sustainability-the-european-story