Polacy coraz częściej sięgają po nowe technologie

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

analiza.korzysci.01.400x195Zakupy online, urządzenia smart, aplikacje mobilne czy korzystanie z przeróżnych automatów stało się codziennością. Nowe światło na te zagadnienia rzuca niedawno opublikowany raport pt. "Smart Living. Czy Polacy prowadzą mądre i sprytne życie? Portret Smart Polaka".

Polacy nie tylko chętnie korzystają z nowych technologii, ale przede na bieżąco śledzą ich rozwój. Aż 49 proc. badanych wyraża zainteresowanie nowymi technologiami i uważa, że mają one pozytywny wpływ na ich życie. Najczęściej informacje czerpiemy z portali internetowych (45 proc.), reklam (38 proc.) i specjalistycznych programów telewizyjnych i radiowych (36 proc.). Okazuje się również, że technologia stała się istotnym elementem codzienności w takich obszarach jak zakupy, zdrowie czy sport.

Lubimy smart urządzenia

Smartfon, tablet i laptop okazują się najczęściej wykorzystywanym urządzeniami smart przez Polaków, którzy korzystają średnio z dwóch urządzeń́ podłączonych do sieci, a deklarują chęć używania kolejnych dwóch. Dużym zainteresowaniem  cieszą się także automaty, dzięki którym możliwa jest realizacja usług, m.in. bankowych czy gastronomicznych. W efekcie z bankomatów i automatów z kawą skorzystało już ponad 40 proc. Polaków. Z kolei o 10 proc. mniej badanych do przesyłek wykorzystało już paczkomat. Najczęściej nowe rozwiązania technologiczne zyskują największe grono sympatyków wśród osób między 19 a 34 rokiem życia. Głównymi atutami są całodobowa dostępność, lokalizacja i brak kolejek.

Jesteśmy smart shopperami

Internet sprawił, że wykorzystanie technologii do zakupów stało się nie tylko proste, ale coraz popularniejsze. Na podstawie badania aż 89 proc. konsumentów można uznać za smart shopperów. Co istotne, aż 25 proc. z nich podczas zakupów korzysta z opinii innych, a 20 proc. dzieli się własnym zdaniem w sieci. Podobna liczba porównuje oferty, a 11 proc. badanych wykorzystuje promocje i kupony.  Polacy chętnie korzystają z aukcji internetowych. Okazuje się, że z usług takich skorzystało przynajmniej 38 proc. Polaków, a 18 proc. używa ich regularnie. Nieco mniej osób preferuje nowoczesne przejazdy pasażerskie (np. BlaBlaCar), rezerwację usług przez internet (np. wizyta u dentysty) czy pokojów hotelowych. Badani oczekują również nowych możliwości. Najczęściej wskazywali na oglądanie produktów w wersji 3D. Deklaruje to aż 31 proc. z nich.

Raport „Smart Living. Czy Polacy prowadzą mądre i sprytne życie? Portret Smart Polaka” powstał na podstawie badania ilościowego zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie marki Pralniomaty Hi’Shine metodą CAWI w dniach od 21 do 28 marca 2016 r. W badaniu udział wzięło 1495 Polaków

Marcin Złoch