Polacy coraz chętniej płacą BLIK-iem także na poczcie; wzrost transakcji aż o 60 proc. rdr
„Poczta Polska od dłuższego konsekwentnie przełamuje stereotyp firmy, która zamyka się na nowinki technologiczne. BLIK to bez wątpienia wygodna, bezpieczna i szybka metoda płatności. Dzięki wyposażeniu naszych placówek oraz kurierów w nowoczesne terminale, klienci nie muszą już szukać w portfelu karty czy liczyć gotówki, żeby opłacić swój zakup” – powiedział rzecznik prasowy Poczty Polskiej Daniel Witowski, cytowany w komunikacie.
BLIK to powszechny standard płatności mobilnych
Za rozwój systemu BLIK odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Jej udziałowcami są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard. Jak informował wcześniej PSP, użytkownicy BLIK-a zrealizowali 292 mln transakcji o wartości 38,7 mld zł w II kw. br.
Czytaj także: Blue Media: BLIK deklasuje inne formy płatności w internecie >>>
Sieć logistyczna Poczty Polskiej obejmuje 14 sortowni regionalnych oraz 13 sortowni lokalnych, które w połączeniu z siecią 7 600 placówek pocztowych stanowią zaplecze infrastrukturalne dla rozwoju logistyki. Doręczaniem przesyłek zajmuje się ok. 25 tys. listonoszy i kurierów.