Polacy bardziej świadomi obowiązkowości OC
O połowę wzrosła liczba kierowców, którzy mają świadomość tego kto ponosi odpowiedzialność za wypadek spowodowany pojazdem bez OC.
To efekt kampanii informacyjnej „Związek na który nie jesteś gotowy”. Akcja przeprowadzona została przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny we współpracy z Polskim Biurem Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, Polską Izbą Ubezpieczeń, Rzecznikiem Ubezpieczonych i Komisją Nadzoru Finansowego. Do współfinansowania II etapu przystąpiło też 12 ubezpieczycieli.
„Udało nam się ograniczyć liczbę kierowców, nieświadomych konsekwencji jazdy bez OC” – mówi Sława Cwalińska-Weychert, wiceprezes UFG. „Chcieliśmy zbudować wspólnotę – zarówno wśród kierowców, jak i ubezpieczycieli – zainteresowanych problemem braku OC. I powiodło się to” – wyjaśnia.
W czerwcu, przed startem akcji informacyjnej, Polacy zostali zapytani, kto ponosi konsekwencje finansowe wypadku spowodowanego przez osobę prowadzącą pojazd bez ważnego OC.
Zaledwie 20 proc. badanych wskazywało wtedy poprawną odpowiedź. W powtórnym badaniu, po zakończeniu kampanii informacyjnej, odsetek prawidłowych odpowiedzi wzrósł o ponad 10 proc.
Źródło: PIU