Podsumowanie II Kongresu Profesjonalistów IT. Nowe technologie fundamentem współczesnego biznesu
Czy dzisiejszy biznes mógłby funkcjonować bez informatycznych rozwiązań? Nawet jeśli byłoby to możliwe, to nowe technologie są lokomotywą napędzającą rozwój przedsiębiorstw. Na bazie innowacyjnych systemów firmy budują swoją przewagę konkurencyjną, tworzą nowe usługi oraz usprawniają współpracę i komunikację z klientem. Jakie innowacje wdrażać i jak czerpać z nich realne korzyści? Między innymi o tym dyskutowali uczestnicy II Kongresu Profesjonalistów IT w Rzeszowie.
W czwartek, 2 października, w Hotelu Rzeszów pod hasłem Praktyczne zastosowanie nowych technologii odbył się II Kongres Profesjonalistów IT. W wydarzeniu wzięło udział blisko 150 osób, w tym eksperci i praktycy biznesu z branży informatyczno-komunikacyjnej w Polsce. – Systemy IT to już nie uzupełnienie dotychczasowych procesów zarządzania, ale standard, a w niektórych sektorach rynku konieczność. Postęp technologiczny przynosi wciąż nowe narzędzia i metody, ale także wyzwania dla samej branży, którym musimy sprostać. O innowacjach z perspektywy ich twórców i osób wykorzystujących je zawodowo mówiliśmy na tegorocznym spotkaniu – wyjaśnia Wojciech Materna, Prezes Stowarzyszenia Informatyka Podkarpacka.
Informacja cenna jak nigdy wcześniej
Według badań, na które powoływała się Anna Sieńko, dyrektor ds. Projektów Strategicznych IBM Europa Centralna i Wschodnia, aż 81 proc. klientów przed dokonaniem zakupu sprawdza opinie w Internecie. Tym samym zostawia wiele wartościowych informacji o sobie, swoich preferencjach i produktach czy usługach, których poszukuje. Dlatego coraz większy wpływ na powodzenie firmy na rynku ma jej wizerunek w sieci oraz to, jak potrafi korzystać z dostępnych tam zasobów informacyjnych. Anna Sieńko wyjaśniała również, że progres firmy determinuje efektywne wyszukiwanie i gromadzenie informacji o potencjalnych nabywcach, które pozostawiane są głównie na portalach społecznościowych, a także w wyszukiwarkach. Dzięki takiej wiedzy łatwiejsze staje się dotarcie do klienta oraz przedstawienie mu spersonalizowanej oferty, a to realnie wpływa na podniesienie sprzedaży. Jak tłumaczył Marcin Zagórowski, Współzałożyciel, Dyrektor Interaktywny FEB Sp. z o. o., reklama kierowana do klienta, którego potrzeby już zostały zdefiniowane odnosi znacznie lepsze rezultaty w porównaniu do przypadkowych komunikatów.
Tylko korzyści?
Wirtualny świat to szerokie spektrum możliwości w zakresie pozyskiwania unikalnych informacji. Marcin Zagórowski wspominał, że globalni giganci rynku IT za pomocą komputerów i smartphonów są w stanie zweryfikować, czy użytkownik jest w domu, jak spędza czas, czym się interesuje, a na tej podstawie kierować do niego konkretne oferty. Niewątpliwie firmy mogą czerpać korzyści w postaci wartościowej wiedzy, ale muszą być świadome zagrożeń, które są nieodzownym elementem internetowej rzeczywistości. – W przyszłości przedsiębiorstwa będą musiały jeszcze uważniej dbać o bezpieczeństwo wrażliwych danych. Ponieważ informacje o nowych produktach czy planach rozwoju z pewnością okażą się interesujące dla konkurencji – dodaje Wojciech Materna.
Program II Kongresu Profesjonalistów IT tworzyły wystąpienia plenarne i debata z udziałem publiczności. Organizatorem konferencji był Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Starosta Rzeszowski, Prezydent Miasta Rzeszowa, Wojewoda Rzeszowski, Marszałek Województwa Podkarpackiego. Więcej informacji na temat wydarzenia znajduje się na stronie: www.kongresprofesjonalistowit.pl
Patrycja Wilczyńska
Specjalista ds. media relations
Exacto Sp. z o.o.
Współorganizatorami Kongresu byli:: Vegacom Sp. z o.o., Ideo Sp. z o.o., BMM Sp. z o.o., Exacto Sp. z o.o. Partnerzy honorowi: Starosta Rzeszowski, Prezydent Miasta Rzeszowa, Wojewoda Rzeszowski, Marszałek Województwa Podkarpackiego. Partnerzy: Hotel Rzeszów, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, International Project Management Association Polska, Stowarzyszenie Inżynierii Wymagań, PPUH Elegancja Sp.j., Świat Robotyki, Spotlike. Patroni medialni: Telewizja Polska S.A. Oddział w Rzeszowie, Gazeta Codzienna Nowiny, Nowiny24.pl, GazetaPraca.pl, GospodarkaPodkarpacka.pl, Polskie Radio Rzeszów S.A., Dziennik Internautów, IT Polska News, Interaktywnie.com, Konferencyjnie.pl, BiznesNetworking.pl, BIZNESiSTYL.pl, VIP Biznes i Styl, CarpatiaBiznes.pl, Mojekonferencje.pl, Salebiznesowe.pl, INFOR.pl, KarieraPuls.pl, Pomia, ERP24.pl, E-biznes.pl, IT Professional, MobileClick.pl, Magazyn IT, ERP-view.pl, Newsline.pl, Mentora.pl, Outsourcingportal.pl, Outsourcing&More. Kongres wspierały wydawnictwa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, MT Biznes.