Podkarpacki Bank Spółdzielczy: Sztuka walki karateki z zawodnikiem sumo

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

- Tak naprawdę nie konkurujemy z innymi bankami, lecz z... klientami - mówi LESŁAW WOJTAS, prezes Podkarpackiego Banku Spółdzielczego z siedzibą w Sanoku. Chodzi o to, aby dobrzy klienci nie odeszli i rozwijali się razem z nami w symbiozie.

– Nie centrale i zarządy, lecz klienci tworzą miejsca pracy, decydują o naszym sukcesie. Wniosek: standaryzuj wysoką jakość, ale produkty bankowe szyj na niestandardową miarę klienta. To dla każdego banku jedno z najważniejszych i zarazem najtrudniejszych wyzwań, które niestety komplikuje nam życie, choćby dlatego, że systemy IT są wtedy dużo droższe.

 

Rynek Catalyst, lipiec 2010 r. – debiut obligacji spółdzielczych PBS w Sanoku o wartości 25 mln zł i… gratulacje od premiera.

Spółdzielczy high-tech

Przed laty banki komercyjne obsługiwały głównie zuniformalizowanego klienta instytucjonalnego. Były wielkimi mastodontami, które z trudem adaptowały się do rynku detalicznego, dzisiaj jednak zasilone zachodnim kapitałem i nowymi technologiami szybko uczą się szycia produktów na miarę. W przeciwieństwie do nich, Podkarpacki Bank Spółdzielczy nigdy nie posiadał wielkiego zaplecza spółek matek i wsparcia zespołów eksperckich.

Prezes postawił na rozwój własnej bazy informatycznej i atrakcyjnej oferty dla klientów. PBS działa na terenie województwa podkarpackiego w 81 placówkach, w tym sześciu oddziałach operacyjnych. Zatrudnia 560 osób, zrzesza 13,5 tys. członków osób fizycznych i 128 osób prawnych. Obsługuje około 10 tys. firm sektora small business, podobną liczbę podmiotów gospodarczych i blisko 200 tys. klientów detalicznych.

Bank oferuje zaawansowane usługi internetowe od 2000 r. Był wówczas czwartym bankiem w Polsce, który wprowadził program z pełnym spektrum e-produktów. Dwa, trzy lata zajęło mu przełamywanie barier mentalnych klientów. Obecnie udostępnia pełen wachlarz usług elektronicznych, udostępnia produkty bankowe w sieci samoobsługowych kiosków multimedialnych, proponuje klientom kartę lokalną z funkcjami dodanymi, a w oddziałach instaluje bankowe strefy dla VIP-ów będące alternatywą obsługi okienkowej. Dzisiaj w sanockim banku blisko 80 proc. transakcji odbywa się za pośrednictwem internetu, a firmy współpracujące z bankiem dokonują co miesiąc średnio 20 rozliczeń elektronicznych.

 

Lesław Wojtas: Dobrze obsłużony klient jest emisariuszem banku.

Obrona przez atak

Podkarpacki Bank Spółdzielczy ma dla klienta praktycznie wszystko. Usługi internetowe obejmują podstawowe czynności: przegląd rachunku, operacje przelewu wewnętrznego i zewnętrznego, płatności ZUS i urzędu skarbowego, usługi SMS oraz telekom stacjonarny i komó...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI