Po sukcesach Inbanku w Polsce, czas na kolejne kraje, Polak na czele ekspansji
Grupa Inbank modernizuje swoją strukturę i powołuje dwa nowe regiony: krajów bałtyckich oraz CEE, czyli Europy Środkowo-Wschodniej.
Liderem tego drugiego regionu, w docenieniu zasług dla dynamicznego rozwoju Oddziału Inbanku w Polsce, zostanie Maciej Pieczkowski, członek Zarządu AS Inbank i dyrektor generalny Oddziału Inbanku w Polsce.
‒ To duża odpowiedzialność, a jednocześnie przywilej. Jesteśmy dumni, że nasze działania wraz z Tomaszem Rzeskim i dynamika rozwoju naszego krajowego oddziału Inbanku sprawiły, iż zostałem obdarzony takim zaufaniem.
W 2021 roku Oddział Inbanku w Polsce miał aż 80-procentowy udział we wzroście całego portfela Grupy Inbank. Wierzymy, że dalsze strategicznie rozplanowane i konsekwentnie realizowane działania przyniosą sukcesy również na kolejnych rynkach ‒ mówi Maciej Pieczkowski, nowy lider regionu CEE Grupy Inbank.
Czytaj także: Inbank podwyższa oprocentowanie lokat terminowych
W kolejce Słowacja
Pierwszym rynkiem po Polsce, na którym pojawi się Inbank, są Czechy.
‒ W planach jest też Słowacja, a niewykluczone, że i Finlandia. Monitorujemy także sytuację pod kątem poszerzania działalności o kolejne rynki i dalszej ekspansji ‒ dodaje Maciej Pieczkowski.
Czytaj także: Inbank, już ponad 600 mln złotych na wsparcie zielonych inwestycji
Czeski rynek z korzyścią dla Polski
‒ Wybraliśmy rynek czeski przede wszystkim ze względu na jego rentowność, niskie straty kredytowe oraz szansę na stworzenie najwyższej jakości cyfrowych doświadczeń zakupowych na rynku dla merchantów i klientów.
Wejście na nowy rynek daje nam również szereg możliwości współpracy z polskim biznesem i pozycjonuje Inbank jako bank cyfrowy nowej generacji w Europie Środkowo-Wschodniej ‒ deklaruje Priit Põldoja, prezes Zarządu Grupy Inbank.
Inbank jest bankiem pochodzącym z Estonii, którego usługi dostępne są dla klientów na 8 europejskich rynkach (Estonia, Łotwa, Litwa, Polska, Niemcy, Austria, Holandia oraz Finlandia). Grupa Inbank udzieliła dotychczas finansowania o wartości 1,5 mld euro ‒ ma ponad 800 tys. aktywnych klientów oraz 4,6 tys. współpracujących merchantów.