Płatności zbliżeniowe BLIK w Santander Bank Polska

Płatności zbliżeniowe BLIK w Santander Bank Polska
Źródło: Santander Bank Polska
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Santander Bank Polska wprowadził od 8 listopada płatności zbliżeniowe BLIK, dzięki którym klienci mogą płacić bez użycia kodu w sklepach stacjonarnych. Klienci Santander Bank Polska coraz chętniej korzystają z BLIKA, w III kwartale 2021 roku skorzystało z niego ponad 900 tysięcy użytkowników.

Od 8 listopada płatność BLIKIEM w sklepach stacjonarnych będzie przebiegać szybciej niż wcześniej. Dzięki płatnościom zbliżeniowym BLIK, aby zapłacić w sklepie, już nie trzeba przepisywać kodu. Wystarczy tylko odblokować telefon i zbliżyć go do terminala. Płatność przebiega w następujący sposób: sprzedawca wybiera w terminalu płatność zbliżeniową, a klient odblokowuje telefon i zbliża go do terminala. Między tymi czynnościami nie może upłynąć więcej niż 60 sekund. Jeśli tak się zdarzy, to trzeba będzie ponownie odblokować telefon. Do tej pory płatność BLIKIEM w sklepie była możliwa jedynie poprzez wpisanie kodu w terminalu płatniczym i zatwierdzenie transakcji w aplikacji mobilnej Santander Bank Polska. To kolejna usługa BLIK, obok przelewów na telefon, płatności za zakupy w sklepach stacjonarnych i online, wypłat z bankomatów za pomocą kodów, a także czeków BLIK, z której klienci Santander Bank Polska mogą korzystać.

Czytaj także: BLIK zbliżeniowy dostępny już w sześciu bankach >>>

Usługi BLIK cieszą się rosnącą popularnością od kilku lat. Kolejne nowości powodują, że liczba osób, które korzystają z tych rozwiązań rośnie z kwartału na kwartał.

– W III kwartale 2021 roku już ponad 900 tysięcy naszych klientów korzysta z płatności BLIK. Aby płacić zbliżeniowo BLIKIEM w sklepach stacjonarnych, wystarczy mieć aplikację Santander mobile i konto osobiste oraz włączyć usługę dla swojego numeru – mówi Sebastian Radzimowski, odpowiedzialny za płatności mobilne w Santander Bank Polska.

Jak płacić zbliżeniowo BLIKIEM?

Z płatności zbliżeniowych BLIK może korzystać każdy pełnoletni klient indywidualny Santander Bank Polska. Warunkiem technicznym jest posiadanie telefonu z systemem Android w wersji 6.0 lub nowszym, który ma antenę NFC oraz ustawioną blokadę ekranu. Aplikacja Santander mobile powinna być wybrana jako domyślna do płatności zbliżeniowych na telefonie.

Czytaj także: BLIK zbliżeniowy w ING Banku Śląskim >>>

BLIKIEM można też płacić zbliżeniowo na całym świecie w punktach, które akceptują karty Mastercard, w takim wypadku obciążenie konta jest zawsze wykonane w polskim złotym po wcześniejszym przewalutowaniu. Za tę transakcje bank nie pobiera prowizji.

Źródło: Santander Bank Polska