Płatności Mobilne 2015
Konferencja Płatności Mobilne 2015
11 czerwca 2015 r., Stadion Narodowy w Warszawie
Wśród prelegentów m.in.: |
![]() Wiceprezes Związku Banków Polskich |
![]() Prezes Instytutu Analiz i Prognoz Rynkowych |
![]() Prezes Zarządu Polskiego Standardu Płatności |
![]() Wiceprezes Zarządu BGŻ S.A. w latach 2010-2015, niezależny ekspert |
![]() Wiceprezes Zarządu KIR S.A. |
Smartfony zrewolucjonizowały rynek telefonów komórkowych w ostatnich latach. Proponowane przez producentów telefonów rozwiązania technologiczne zbudowały nowe obszary biznesowe w sektorze usług finansowych. Największe światowe firmy analityczne klasyfikują mobility, jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju sektora bankowego. Urządzenia, które klienci posiadają, nie są już telefonami, ale prywatnymi urządzeniami do wszystkiego (personal devices).
Bankowość mobilna i mobilne płatności stają się standardowymi formami komunikacji klient – bank. Polski rynek charakteryzuje duża różnorodność stosowanych rozwiązań. Wdrażane od ponad dwóch lat standardy IKO oraz PeoPay umożliwiają analizę biznesową tych produktów. Polski Standard Płatności i oferowana przez tę organizację usługa Blik to inicjatywa największych polskich banków budowania narodowego standardu płatności mobilnych.
Popularność płatności bezstykowych oraz duża liczba terminali akceptujących taką formę zapłaty jest szansą szybkiego rozwoju płatności mobilnych z pominięciem operatorów telekomunikacyjnych z użyciem standardu HCE. Międzynarodowe organizacje płatnicze MasterCard i Visa promują własne standardy płatności mobilnych. Najwięksi producenci smartfonów (Apple, Samsung oraz Microsoft) oferują płatności mobilne z użyciem własnych rozwiązań. Jak będzie wyglądać rynek płatności mobilnych w przyszłości. Kto będzie beneficjentem: bank, klient czy podmioty trzecie?
Tematyka płatności mobilnych w ostatnich miesiącach jest tematem wielu konferencji. Organizowana przez Centrum Prawa Bankowego i Informacji oraz Związek Banków Polskich konferencja poruszała nowe obszary:
- Jak zarabiać na płatnościach mobilnych? Jakie doświadczenia w tym zakresie mają polskie banki, które już wdrożyły płatności mobilne. Jakie są międzynarodowe doświadczenia w tym zakresie.
- Tylko niewielki procent klientów korzystających z bankowości mobilnej korzysta z mobilnych płatności. Jak przekonać klientów oraz merchantów do szerszego używania tej formy płatności?
- Bezpieczeństwo płatności mobilnych: Jak zbudować świadomość klientów, aby byli w stanie bronić się przed zagrożeniami?
Konferencja organizowana w ramach projektu: