PKO BP wprowadza nowości w aplikacji mobilnej

PKO BP wprowadza nowości w aplikacji mobilnej
Fot. PKO BP
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Od teraz klienci mają dostęp do pełnej oferty funduszy inwestycyjnych oferowanych przez PKO TFI oraz usług Biura Maklerskiego w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego. Uczestnicy Pracowniczych Planów Kapitałowych i Pracowniczych Programów Emerytalnych prowadzonych przez PKO TFI mogą w aplikacji sprawdzić stan swoich środków. Mobilny dostęp do PPK i PPE mają też osoby nieposiadające konta w PKO Banku Polskim - wystarczy, że zainstalują aplikację banku i aktywują "IKO bez konta".

W bankowej aplikacji mobilnej pojawiła się możliwość zarządzania inwestycjami, co do tej pory było możliwe w internetowym serwisie transakcyjnym. Klienci PKO Banku Polskiego mogą zapoznać się z ofertą funduszy inwestycyjnych, mają także dostęp do szczegółów dotyczących poszczególnych funduszy, w tym aktualnych i historycznych notowań. Klienci w aplikacji IKO mogą też wygodnie kupić fundusz, dopłacić do niego i dokonać zamiany lub sprzedaży. Mogą również przeglądać historię transakcji oraz złożyć dyspozycje np. zamówić dokumenty dotyczące posiadanych funduszy.

Czytaj także: PKO BP: asystent głosowy w aplikacji mobilnej przeanalizuje teraz wydatki i oszczędności >>>

– Nie jest to nasze ostatnie słowo. W najbliższych miesiącach planujemy kolejne zmiany i udogodnienia, dzięki którym inwestowanie będzie jeszcze prostsze. Produkty inwestycyjne są w centrum uwagi naszych klientów, dlatego budowanie nowych funkcji w zakresie inwestowania jest dziś dla nas niezwykle istotne – mówi Rafał Madej, dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych.

Nowe funkcje

Wszystkie nowe funkcje klienci mogą używać po wejściu w zakładkę „Moje produkty”, potem w „Inwestowanie” i jedną z kategorii: „Fundusze inwestycyjne”, „Biuro Maklerskie” oraz „PPK i PPE”. Na przykład po wybraniu opcji „Fundusze inwestycyjne” i „Kup fundusz” otwiera się lista dostępnych funduszy wraz z ich opisem („Dane produktu”); po wyborze funduszu i dokonaniu niezbędnych formalności użytkownik aplikacji akceptuje, autoryzuje i finalizuje zakup.

– Coraz więcej klientów korzysta z bankowości cyfrowej nie tylko w zakresie podstawowych usług bankowych, ale także tych bardziej skomplikowanych, takich jak na przykład ubezpieczenia czy inwestycje. Obserwujemy ciągły wzrost popularności naszej bankowości elektronicznej, dlatego intensywnie pracujemy, żeby jak najwięcej spraw klienci mogli załatwić samodzielnie lub ze zdalną asystą swojego doradcy, bez konieczności wizyty w oddziale banku – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych.

Dostęp do usług Biura Maklerskiego

Użytkownicy aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego zyskali również dostęp do usług Biura Maklerskiego (kategoria „Biuro Maklerskie” w zakładce „Inwestowanie”). Klienci mogą wyświetlić szczegóły rachunku inwestycyjnego – między innymi aktualne saldo (z bieżącą wyceną), listę zakupionych papierów wartościowych, szczegółowy podział środków finansowych. Mogą także szybko wpłacić pieniądze na rachunek w Biurze Maklerskim PKO Banku Polskiego, aby je od razu zainwestować, a także połączyć rachunek inwestycyjny z kontem osobistym, jeśli tego wcześniej nie zrobili. Nowe funkcje pozwalają im także szybko sprawdzić notowania czy złożyć zlecenie na polskiej giełdzie lub jednej z wielu dostępnych giełd zagranicznych. Po wybraniu opcji „Przejdź do PKO supermakler”, klient zostaje przekierowany do aplikacji PKO supermakler, gdzie może składać zlecenia i wyszukiwać odpowiadające mu instrumenty finansowe, a także zobaczyć np. zintegrowane wykresy z analizą techniczną i informacje o nadchodzących dywidendach z posiadanych na rachunku spółek.

Chcemy rozszerzać dostęp do usług maklerskich dla klientów PKO Banku Polskiego.

– Zgodnie z zapowiedziami, po wdrożeniu nowej aplikacji PKO supermakler, teraz udostępniamy najważniejsze funkcje w aplikacji mobilnej IKO. Dzięki temu każdy klient będzie mógł jeszcze szybciej i łatwiej zarządzać swoimi inwestycjami w jednym miejscu na smartfonie, bez potrzeby dodatkowego logowania – podkreśla Grzegorz Zawada, dyrektor Biura Maklerskiego PKO Banku Polskiego.

Zakładka „Inwestowanie”

W ramach zakładki „Inwestowanie” klienci PKO Banku Polskiego mogą też sprawdzić stan Pracowniczych Planów Kapitałowych i Pracowniczych Programów Emerytalnych – wybierając „PPK i PPE” można zobaczyć historię transakcji oraz aktualną wartość inwestycji i jej szczegóły. W opcji „IKO bez konta” taką możliwość uzyskali też uczestnicy PPK lub PPE nieposiadający konta w PKO Banku Polskim. Aplikację w takiej wersji może aktywować każdy, kto ma skończone 18 lat, polskie obywatelstwo oraz polski adres zamieszkania. W procesie włączania „IKO bez konta” ze względów bezpieczeństwa użytkownik musi potwierdzić swoją tożsamość przelewem na 1 zł z konta bankowego, które należy tylko do niego (po weryfikacji bank zwraca tę kwotę). Natomiast przy aktywacji, po wysłaniu do banku SMS, odbywa rozmowę weryfikacyjną z konsultantem.

Czytaj także: W PKO Banku Polski nowe udogodnienia dla firm: otwarcie rachunku pomocniczego w iPKO lub IKO, co jeszcze?

Nowe funkcje są dostępne dla użytkowników aplikacji PKO Banku Polskiego korzystających z urządzeń z systemami operacyjnymi Android, w najbliższym czasie będą też dostępne dla korzystających z iOS.

W ostatnim czasie w aplikacji PKO Banku Polskiego pojawiła się też możliwość płacenia za autostrady, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach, otwieranie konta „na selfie”, złożenia wniosku o założenie konta firmowego i jednocześnie rejestrację firmy w CEIDG oraz opcja zmiany konta na inny typ. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z innych banków – sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach open banking). Od ponad roku w IKO działa też Asystent głosowy, czyli narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych poleceń, który ma ponad 340 tys. unikalnych użytkowników.

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Liczba aktywnych IKO przekroczyła już rekordowe na polskim rynku bankowym 5,8 mln, a od momentu uruchomienia aplikacji (w marcu 2013 roku), użytkownicy logowali się do niej w sumie ponad 3,4 mld razy.

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP