PKO BP: elektroniczny e-bilet autostradowy e-TOLL w aplikacji IKO
– To w aplikacji IKO kolejna praktyczna i wygodna funkcja, która ułatwia codzienne życie naszym klientom. Teraz mogą bez konieczności zatrzymywania się czy wysiadania z auta przejechać w sumie czterema płatnymi odcinkami polskich autostrad. Planujemy mocny rozwój w naszej aplikacji systemu rozmaitych usług dodanych. Obecnie, wśród aplikacji bankowych na rynku, IKO ma najwięcej takich funkcji i zamierzamy zdynamizować proces dodawania kolejnych. Tak, by użytkownicy mieli coraz większy wachlarz usług i możliwości dostępnych „spod palca” na smartfonie w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych.
Nowa funkcja jest wrażana stopniowo
Nowa funkcja w jest stopniowo wdrażana dla klientów korzystających ze smartfonów z systemami Android oraz iOS. Użytkownik IKO, aby kupić e-bilet autostradowy w aplikacji banku, powinien wybrać zakładkę „Więcej”, a następnie: „Usługi” – „Opłaty za autostrady”- „Bieżące” – „Kup e-bilet autostradowy”. Potem uzupełnić: „Wybierz pojazd” – „Wybierz autostradę” – „Miejsce wjazdu i zjazdu” oraz planowaną datę i godzinę wjazdu. e-Bilet autostradowy e-TOLL można kupić z 60-dniowym wyprzedzeniem. Jest ważny przez 48 godzin od zadeklarowanej daty i godziny rozpoczęcia podróży lub do momentu zakończenia przejazdu danym odcinkiem.
Czytaj także: PKO BP wprowadza nowości w aplikacji mobilnej >>>
Na każdy przejazd płatnymi odcinkami autostrad A2 (Konin-Stryków) i A4 (Wrocław-Sośnica) przed rozpoczęciem podróży należy obowiązkowo wykupić osobny e-bilet autostradowy dla pojazdów lekkich (samochodów osobowych, motocykli i pojazdów o łącznej masie całkowitej do 3,5 tony). Klient PKO Banku Polskiego nie musi dodatkowo rejestrować się ani pobierać aplikacji e-TOLL PL lub aplikacji e-TOLL BILET – wystarczy, że wykupi e-bilet autostradowy w bankowej aplikacji mobilnej IKO. Transakcja realizowana jest za pośrednictwem PKO Finat. Bilety kupione w IKO można też zwrócić w aplikacji używając funkcji „Zwróć e-bilet”, jednak można to zrobić tylko przed zadeklarowaną datą i godziną rozpoczęcia przejazdu.
Aplikacja IKO
IKO jest najpopularniejszą mobilną aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Liczba aktywnych IKO przekroczyła (w listopadzie 2021) rekordowe na polskim rynku bankowym 6 milionów. Od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do niej ponad 4,1 miliarda razy, wykonali ponad 1 miliard transakcji. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Użytkownicy mają też możliwość m.in.: autooszczędzania, edycji stałych zleceń, robienia przelewu split payment, korzystania z trybu ciemnego oraz z BLIKA zbliżeniowego, mogą tez zweryfikować tożsamość dzwoniącego do nich pracownika banku. Mają też dostęp do pełnej oferty funduszy inwestycyjnych oferowanych przez PKO TFI i usług Biura Maklerskiego oraz sprawdzenia stanu PPK i PPE. Są też funkcje płacenia za parkowanie, zakupu biletów komunikacyjnych, otwierania konta „na selfie”. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z 11 banków – sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach otwartej bankowości). W IKO działa też Asystent głosowy, czyli narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych poleceń, który ma ponad pół miliona unikalnych użytkowników i zapewnia wsparcie m.in. dla osób niewidomych i niedowidzących, a także daje możliwość analizy wydatków i oszczędności.
Aplikacja IKO jest nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili aplikacji PKO Banku Polskiego 760 tys. ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.