PKO Bank Polski najcenniejszą marką finansową w rankingu „Rzeczpospolitej”

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

pko.bp.02.325x400Bank obronił pozycję z ubiegłego roku zajmując pierwsze miejsce wśród firm finansowych w rankingu polskich marek. Trzecie miejsce uzyskał w ogólnej klasyfikacji. Brand lidera sektora bankowego został wyceniony na 3,6 mld złotych.

PKO Bank Polski od 2006 roku, od pierwszej edycji rankingu „Rzeczpospolitej” uwzględniającego firmy z branży finansowej, jest najcenniejszą i najmocniejszą marką w kraju. Od tego czasu jego wartość potroiła się i wzrosła o 2,4 mld złotych. Tak jak w ubiegłym roku rankingowi najcenniejszych polskich marek towarzyszył konkurs „Młoda Marka Sukcesu”, którego celem jest promocja firm, które w ciągu ostatnich lat zbudowały i rozwinęły rodzime brandy.

O wyborze zwycięzcy zdecydowała Rada Polskich Marek w skład, której weszli m.in.: Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, Witold Jaworski, członek Zarządu PZU, Dariusz Sapiński, prezes Zarządu, Grupy Mlekovita.

Podobnie, jak w poprzedniej edycji PKO Bank Polski był partnerem głównym konkursu Młoda Marka Sukcesu i fundatorem nagrody głównej w wysokości 400 tys. złotych, przeznaczonej na kampanię reklamową. Tytuł ten przyznano brandowi „Kurczak Zagrodowy” należącemu do Grupy Drosed. Istniejące od kilku lat przedsiębiorstwo, systematycznie pracowało nad produktami i konsekwentnie budowało wizerunek, który z czasem przełożył się na wzrost wartości marki.

Każdy potrafi zawierać transakcje handlowe, ale trzeba geniuszu, wiary i wytrwałości, by stworzyć markę – mawiał „ojciec reklamy” Ogilvy David. I to właśnie udaje się laureatom konkursu Młoda Marka Sukcesu. Proces budowania silnej marki jest trudny i skomplikowany, ale gdy się powiedzie, przynosi korzyści nie tylko inwestorom, ale całej gospodarce. W efekcie powstają nowoczesne organizacje, innowacyjne produkty i usługi, tworzą się przewagi konkurencyjne, a polskie firmy odważnie wchodzą na rynek  międzynarodowy. Zaangażowanie PKO Banku Polskiego w promocję młodych polskich marek jest wyrazem wiary w potencjał krajowego kapitału i rodzimych przedsiębiorców. Ich pomysłowość, wiedza i determinacja są imponujące. Tego dowodem są sukcesy firm, które w ciągu ostatnich lat zyskały laur Młodej Marki Sukcesu – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

W Rankingu Najcenniejszych Marek biorą udział tylko te marki, które powstały w Polsce, bez względu na kraj pochodzenia jej obecnego właściciela. Do sporządzenia rankingu wykorzystuje się tzw. metodę opłat licencyjnych (relief from royalty), która opiera się na określeniu hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik brandu, gdyby korzystał z niego na podstawie umowy licencyjnej. Opłaty takie ustalane są w relacji do przychodów ze sprzedaży netto.

Źródło: PKO Bank Polski