PKO Bank Polski najbardziej mobilnym bankiem!

PKO Bank Polski najbardziej mobilnym bankiem!
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Aplikacja mobilna IKO ma już 600 tys. użytkowników. Najczęściej klienci wykorzystują ją do sprawdzania salda i historii konta, dokonywania przelewów i doładowań telefonów na kartę. Prawie 1,7 mln klientów Banku Polskiego korzystało w I kwartale z bankowości za pomocą urządzeń mobilnych, w tym z wersji lite serwisów iPKO i Inteligo oraz aplikacji IKO

Aplikacja IKO ma już 600 tys. użytkowników. Każda kolejna aktualizacja powoduje, że coraz większa liczba klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo chce korzystać ze swojego konta i produktów w telefonie.

– Tak liczna zwiększająca się systematycznie grupa klientów oznacza, że działamy skutecznie, a IKO jest bardzo dobrym produktem. Rosnącą liczbę użytkowników zawdzięczamy z pewnością zmianom interfejsu, uproszczeniu procesu aktywacji i dodawaniu nowych funkcji. Wszystkie te zmiany przekładają się również na zwiększanie poziomu zadowolenia użytkowników – mówi Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.

Bogactwo funkcji

IKO pojawiło się na rynku w marcu 2013 roku. Aplikacja podlegała kolejnym zmianom, zyskując w czerwcu 2015 roku nowe funkcje: doładowania telefonu na kartę, podgląd szczegółów zleceń stałych, kart (w tym spłata karty kredytowej) i kredytów, a także możliwość wysyłania próśb o przelew do innego użytkownika aplikacji. Na początku 2016 roku Bank udostępnił usługę mobilnych płatności zbliżeniowych telefonem, w kwietniu pojawiła się możliwość dokonywania natychmiastowych przelewów na numer telefonu dla osób korzystających z BLIKA w innych bankach, personalizacja pozwalająca na zarządzanie ekranem głównym oraz logowanie za pomocą Touch ID.

Od momentu wdrożenia IKO użytkownicy wykonali za pomocą telefonów ponad 8,2 mln operacji, z czego najczęściej wybierali przelew na numer rachunku. Stopniowo zwiększa się liczba osób korzystających z IKO w płatnościach internetowych – dziś to ponad 12 proc. wszystkich operacji.

Lider bankowości mobilnej

PKO Bank jest liderem usług na rynku bankowości mobilnej. Niemal 1,7 mln klientów Banku Polskiego korzystało aktywnie w I kwartale z bankowości za pomocą urządzeń mobilnych, w tym z wersji lite serwisów iPKO i Inteligo oraz aplikacji IKO.Oznacza to, że przynajmniej raz w miesiącu logowali się do swojego banku z poziomu urządzenia mobilnego.
Niedawno Bank umożliwił najmłodszym swoim klientom, poniżej 13. roku życia, korzystającym z PKO Konto Dziecka i serwisu transakcyjnego PKO Junior dostęp do konta w postaci aplikacji mobilnej PKO Junior. Aplikacja jest nie tylko wygodna, ale również bezpieczna, dodatkowo wzbogacona o funkcje wspierające edukację finansową i rozwój przedsiębiorczej postawy dziecka. Nowoczesna i intuicyjna jest mobilnym odpowiednikiem serwisu PKO Junior.

W październiku ub. roku projekt przekształcenia IKO w BLIK – rynkowy standard płatności, uznany został za najlepszą innowację w płatnościach podczas prestiżowego międzynarodowego konkursu „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services”. Jego organizatorem jest Efma – organizacja skupiająca ponad 3,3 tys. instytucji finansowych z ponad 130 krajów oraz Accenture, firma świadcząca usługi z zakresu konsultingu, nowoczesnych technologii i outsourcingu.

Aneta Styrnik-Chaber