Pierwsze w Polsce karty płatnicze z postaciami z kreskówek

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

pko.bp.01.400x268Karty przedpłacone oferowane dzieciom poniżej 13. roku życia w ramach PKO Junior mają teraz wizerunki kultowych postaci z seriali animowanych Cartoon Network: Johnny’ego Bravo, Dextera, Atomówek oraz Ben10. To pierwsze tego typu karty w Polsce i jedne z nielicznych na świecie.

PKO Bank Polski udostępnił przedpłacone karty dla dzieci poniżej 13. roku życia w ramach programu PKO Junior już kilka miesięcy temu. Najmłodsi mogą od tego czasu wygodnie i bezpiecznie dysponować swoimi oszczędnościami za pomocą karty w formie klasycznego plastiku, naklejki, breloka lub maskotki. Dotychczas bank sprzedał już ponad 6 tysięcy kart przedpłaconych rodzicom dzieci poniżej 13. roku życia.

Plastiki PKO Junior, oprócz standardowego wyglądu białej karty z kolorowymi cyframi, mają teraz także wizerunki znanych postaci z seriali Cartoon Network: Johnny’ego Bravo, Dextera, Atomówek oraz Bena 10. Kreskówkowi bohaterowie nadają kartom niepowtarzalny charakter i wygląd. Poprzez pozytywne skojarzenia z ulubionymi programami uczą dzieci właściwych nawyków finansowych. Karty z wizerunkami postaci Cartoon Network wydawane są przez PKO Bank Polski we współpracy z MasterCard.

– Po raz kolejny wprowadzamy na polski rynek innowacyjne i jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie, które sprawia, że edukacja finansowa – tak potrzebna w dzisiejszym świecie – może się odbywać w sposób atrakcyjny i skuteczny – podkreśla Michał Macierzyński, kierownik biznesowy projektu PKO Junior w PKO Banku Polskim.

Karta umożliwia dokonywanie płatności na całym świecie w punktach akceptujących płatności kartami MasterCard, w internecie (można nimi płacić np. w sklepach jak Google Play czy App Store) oraz wypłaty z bankomatów. W ponad 3 tysiącach bankomatów należących do PKO Banku Polskiego karty są automatycznie rozpoznawane jako karty dla dzieci i bankomaty wyświetlają ekrany dostosowane do wieku dzieci, zarówno pod względem wyglądu, jak i języka.

– Ważne jest, aby dzieci już od najmłodszych lat uczyły się zarządzać swoimi finansami. Przedpłacona karta płatnicza jest dobrym do tego narzędziem, szczególnie, gdy jej wizerunek jest w tak atrakcyjny sposób dopasowany do zainteresowań najmłodszych. Cieszymy się, że wspólnie z PKO Bankiem Polskim możemy realizować tak nowatorski i wyjątkowy projekt – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

Posiadaczem karty jest zawsze osoba dorosła. Rodzic może przekazać kartę w użytkowanie swojemu dziecku, ale może także sam jej używać. Poprzez Aplikację Rodzica w serwisie transakcyjnym iPKO ma pełny wgląd w płatności dokonywane przez dziecko, kontroluje stan środków na karcie, decyduje o ich uzupełnianiu, może również zarządzać limitami dziennych i miesięcznych wydatków.

Oprócz kart z wizerunkami bohaterów Cartoon Network, Bank przygotował także 8 tapet do serwisu internetowego PKO Junior z wybranymi postaciami z najbardziej popularnych seriali Cartoon Network: Johnny Bravo, Laboratorium Dextera, Atomówki, Ben 10, Adventure Time! (Pora na przygodę!), Cow and Chicken (Krowa i Kurczak), Courage the Cowardly Dog (Chojrak – tchórzliwy pies) oraz Niesamowity świat Gumballa.

PKO Junior to jeden z pierwszych na świecie serwisów bankowości internetowej dla najmłodszych i zarazem kompleksowy program edukacji finansowej. W ramach oferty dzieci poniżej 13. roku życia mogą poprzez swoje osobiste konta internetowe otrzymywać kieszonkowe, inicjować przelewy, doładowywać telefon komórkowy, oszczędzać na określone cele czy podejmować i realizować wyzwania stawiane przez rodziców. Elementem oferty PKO Junior są także przedpłacone karty, którymi można dokonywać transakcji w sklepach, w Internecie oraz wypłacać gotówkę z bankomatów. W ten sposób dziecko uczy się pod nadzorem rodzica świadomie zarządzać budżetem, oszczędzać oraz zdobywa praktyczną umiejętność obsługi konta bankowego. W ciągu ponad roku funkcjonowania oferty PKO Junior na rynku, rodzice otworzyli swoim dzieciom już ponad 145 tysięcy kont.

Źródło: PKO Bank Polski