Pierwsze demo bankowości mobilnej SGB gotowe. Tak będzie wyglądać
Od strony klienta pokazuje ona podstawowe, ale istotne funkcje:
- w pełni zdalny, dwutorowy proces aktywacji aplikacji mobilnej – dla klientów, którzy korzystają z bankowości internetowej SGB oraz dla tych, którzy takiego dostępu nie posiadają,
- wyrażanie tzw. superzgody która jest niezbędna podczas wykorzystywania standardów PolishAPI oraz proces parowania urządzenia z aplikacją,
- logowanie z wykorzystaniem biometrii (odcisk palca lub skan twarzy),
- pobieranie danych klienta o rachunkach/kartach i ich prezentacja w aplikacji z uwzględnieniem najnowszych standardów UX, dzięki czemu korzystanie z aplikacji jest intuicyjne i przyjazne dla użytkownika.
Bank wykorzystuje mechanizmy i możliwości, jakie stwarza PSD2
Przede wszystkim jednak był to sprawdzian dla całego zaplecza, dzięki któremu bankowość mobilna działa, jest bezpieczna i prezentuje prawdziwe dane. Bank w celu pobierania danych klientów i prezentowania ich w aplikacji mobilnej w pełni wykorzystuje mechanizmy i możliwości, jakie stwarza PSD2, a konkretnie komunikację w ramach standardów PolishAPI, która w tej chwili testowana jest na danych ze 193 banków będących w Zrzeszeniu SGB. Jest to pierwsze wykorzystanie tego rozwiązania na taką skalę.
Aplikacja będzie regularnie rozwijana
Przygotowano całe środowisko teleinformatyczne oraz opracowano i przetestowano komunikację platformy BS API z dostawcami bankowości internetowej W najbliższym czasie do testów oddane będą komponenty związane z wszystkimi usługami okołokartowymi oraz BLIK. Najciekawsze spośród nich to proces automatycznego dodawania kart do cyfrowych portfeli Google Pay i Apple Pay z poziomu aplikacji mobilnej, czy też innowacyjne rozwiązanie zarządzania subskrypcjami, którego jak dotąd nie oferuje jeszcze żaden bank w Polsce.
Wydanie kolejnej wersji testowej z mocno rozbudowanymi funkcjami planowane jest na koniec lutego 2020. Natomiast w sklepach aplikacja ma się pojawić w maju tego roku. Oznacza to, że klienci wszystkich Banków Spółdzielczych SGB będą mieli dostęp do przyjaznej i funkcjonalnej aplikacji mobilnej. To efekt rozpoczętych w zeszłym roku zmian w Zrzeszeniu SGB.