Pięć GRIFFINÓW z Newagu dla LOTOS Kolej
W siedzibie LOTOS Kolej w Gdańsku podpisano dziś umowę pomiędzy NEWAG S.A. a LOTOS Kolej na dostawę 5 pięciu czteroosiowych lokomotyw GRIFFIN E4DCU-DP.
Umowa przewiduje dzierżawę przez LOTOS Kolej 5 lokomotyw wraz z ich utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia. Realizacja dostaw wszystkich lokomotyw do LOTOS Kolej nastąpi w 2017 roku. Umowa zawiera również opcję pozyskania przez LOTOS Kolej kolejnych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych przez NEWAG S.A. w terminie późniejszym.
Pojazdy przeznaczone dla LOTOS Kolej to uniwersalne lokomotywy elektryczne o mocy 5,6MW w pełni dostosowane do polskiej infrastruktury kolejowej. Lokomotywy będą zbudowane na bazie platformy GRIFFIN i zostaną wyposażone dodatkowo w spalinowy moduł dojazdowy DUAL POWER o mocy 350 kW.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że po raz kolejny LOTOS Kolej obdarza nas zaufaniem decydując się na włączenie do swojej floty następnego typu lokomotyw produkowanych przez naszą firmę. Jest to jednocześnie pierwsze zamówienie na pojazdy z rodziny czteroosiowych lokomotyw GRIFFIN. Jesteśmy przekonani, że podobnie jak to się stało w przypadku DRAGONa, również te lokomotywy, dzięki najwyższym możliwym do osiągnięcia przez lokomotywy czteroosiowe parametrom trakcyjnym, wysokim wskaźnikom dostępności oraz konkurencyjnym kosztom pozyskania i eksploatacji w sposób znaczący przyczynią się poprawy efektywności operacyjnej LOTOS Kolej – mówi Bartosz Krzemiński, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. operacji NEWAG S.A.
– LOTOS Kolej, to najnowocześniejszy przewoźnik na polskich torach, który nie zwalnia tempa – podkreśla Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej – Dzięki lokomotywom GRIFFIN będziemy w stanie jeszcze efektywniej świadczyć przewozy kolejowe z korzyścią dla naszych obecnych i przyszłych klientów. Przed podjęciem ostatecznej decyzji LOTOS Kolej testował kilka miesięcy lokomotywę Griffin E4MSU. Pozytywne wyniki tych testów przyczyniło się do zawarcia dzisiejszej umowy.
– Rozwój lokomotyw 4-osiowych GRIFFIN jako jednej z dwóch kluczowych platform lokomotyw elektrycznych w portfolio produktowym NEWAG S.A. jest jednym z priorytetowych działań firmy w najbliższym czasie. Na początku tego roku GRIFFIN E4MSU jako pierwsza polska lokomotywa otrzymała certyfikaty zgodności z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI). Dzisiaj podpisana umowa spowoduje, że już w 2017 roku NEWAG jako pierwszy producent w Europie będzie reprezentowany na szlakach kolejowych przez dwie seryjnie produkowane, nowoczesne platformy lokomotyw elektrycznych wyposażone w spalinowe moduły dojazdowe, które w znaczny sposób poprawiają elastyczność operacyjną przewoźników kolejowych, a tym samym ich konkurencyjność – mówi Maciej Duczyński, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. marketingu i rozwoju NEWAG S.A.
Przypomnijmy, że od początku 2014 roku LOTOS Kolej eksploatuje inne lokomotywy elektryczne produkowane przez NEWAG S.A. Są to 6-cio osiowe lokomotywy DRAGON E6ACT dedykowane dla ciężkich składów towarowych. Średni wskaźnik niezawodności dla tych lokomotyw, przy przebiegu całkowitym blisko 2 mln km przekracza 99,5%.
Źródło: Grupa kapitałowa NEWAG