PayU poszerza ofertę lokalnych metod płatności w Europie
Międzynarodowym standardem płatności za zakupy w sklepach internetowych są karty płatnicze (kredytowe oraz debetowe). W wielu krajach jednak znacznie większą popularnością wśród kupujących online cieszą się alternatywne, lokalne, metody płatności, takie jak np.
w Polsce szybkie przelewy – tzw. pay-by-linki czy w Holandii system iDeal, który działa w bardzo podobny sposób.
Lista tego typu przykładów jest bardzo długa, dlatego, myśląc o ekspansji sklepu internetowego na nowe rynki, warto zwrócić uwagę na dostosowanie metod płatności do lokalnych preferencji klientów, gdyż jest to jeden z kluczowych czynników sukcesu dla takiego przedsięwzięcia.
PayU chce wspierać sklepy internetowe w ekspansji na nowe rynki
W odpowiedzi na rosnący trend sprzedaży transgranicznej w e-commerce w krajach Unii Europejskiej, PayU poszerzyło bogate portfolio metod płatności oferowanych w Europie Środkowo-Wschodniej o lokalne metody płatności popularne wśród konsumentów z Europy Zachodniej. Pomoże to polskim przedsiębiorcom w dostosowaniu się do preferencji klientów ze wszystkich atrakcyjnych i bliskich geograficznie rynków. Do oferty zostały dodane takie metody płatności jak: Sofort (Klarna), Giropay, iDeal, Paysafecard, Bancontact, MyBank.
Czytaj także: KNF rozszerza zakres usług świadczonych przez PayU. Co się zmieni?
– Bardzo nas cieszy, że coraz więcej polskich przedsiębiorstw odważnie patrzy na zagraniczne rynki i wychodzi ze swoją ofertą poza granice kraju. Jako PayU mamy odpowiednie rozwiązania w zakresie lokalnych metod płatności, dzięki którym możemy wspierać sklepy internetowe w rozwijaniu sprzedaży transgranicznej w całej Europie – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU S.A.
Kraj | Najpopularniejsze lokalne metody płatności w ofercie PayU |
Austria | Sofort (Klarna), Paysafecard |
Belgia | Sofort (Klarna), Pasafecard, Bancontact |
Cypr | Paysafecard |
Finlandia | Paysafecard |
Francja | Paysafecard |
Grecja | MyBank |
Hiszpania | MyBank, Sofort (Klarna), Paysafecard |
Holandia | iDeal, Sofort (Klarna), Paysafecard |
Litwa | Paysafecard |
Łotwa | Paysafecard |
Malta | Paysafecard |
Niemcy | Giropay, Sofort (Klarna), Paysafecard |
Portugalia | Paysafecard |
Słowacja | Paysafecard, Poštová banka, Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, UniCredit Bank, Viamo, Všeobecná úverová banka |
Słowenia | Paysafecard |
Włochy | MyBank, Paysafecard |
Źródło: PayU
Ponad 70% ankietowanych na 8 z 9 badanych przez Postnord europejskich rynków (Polska, Belgia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy oraz w kraje nordyckie) wskazuje, że w procesie zakupowym bardzo ważna jest dla nich precyzyjna informacja dotycząca końcowej kwoty, jaką będą musieli zapłacić za wybrany produkt. Wprowadzenie preferowanej przez konsumentów metody płatności w lokalnej walucie pozwala na jasne zaprezentowanie wszystkich opłat, także tych za przesyłkę, dzięki czemu kupujący wie dokładnie, jaką cenę ostatecznie zapłaci i chętniej zdecyduje się na sfinalizowanie zakupu.
– Sklepy internetowe, które nie będą kierowały się zasadą lokalności w trakcie wdrażania strategii ekspansji międzynarodowej, mogą w niektórych przypadkach stracić dostęp do ponad 80% rynku, jeśli ograniczą oferowane metody płatności wyłącznie do kart płatniczych – podsumowuje Joanna Pieńkowska-Olczak.