PayPo wchodzi w kolejny segment rynku: płatności odroczone za zakup biletu na koncert czy mecz
Kilkanaście ostatnich miesięcy istotnie wpłynęło na nawyki zakupowe konsumentów – już ponad 70% Polaków ma doświadczenia z e-commercem. Wzrosła też skłonność klientów do testowania nowych sposobów rozliczania zakupów. Metodą płatności, którą dzięki bezpieczeństwu i wygodzie stosowania, szczególnie polubili kupujący, są płatności odroczone, za sprawą PayPo łatwo dostępne dla ponad 20 tys. e-sklepów. Od niedawna płatności odroczone dostępne są w kolejnym obszarze polskiego e-commerce’u – swoim klientom udostępniła je jedna największych platform internetowej sprzedaży biletów na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, Eventim.pl.
Czytaj także: PayPo wchodzi do offline: szybkie płatności odroczone w sklepach stacjonarnych >>>
Debiut w branży koncertowej i sportowej
Dotychczas odroczone płatności święciły triumfy w e-sklepach działających przede wszystkim w segmentach: odzież, obuwie, sprzęt sportowy czy dom/ogród. Po raz pierwszy w Polsce są teraz dostępne w zupełnie nowej kategorii usług – dzięki współpracy PayPo z Eventim.pl można odroczyć płatność za bilety na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe.
Odraczanie płatności za zakupy jest coraz bardziej popularne wśród polskich konsumentów.
– Cieszymy się, że trend ten zauważają kolejni gracze polskiej sceny handlowej i z naszym udziałem adaptują innowacyjne i sprawdzające się rozwiązania. Dzięki zaufaniu, jakim obdarzył nas Eventim.pl, lider rynku wydarzeń muzycznych i sportowych, płatności odroczone dostępne są w kolejnej kategorii usług w Polsce, a klienci platformy mogą po raz pierwszy odraczać płatność o 30 dni za zakup biletów online – komentuje Magdalena Jędras, New Business Manager z PayPo.
Branża wydarzeń na żywo powoli wraca do normalności
Po kilkunastu miesiącach kryzysu wywołanego pandemią branża wydarzeń na żywo powoli wraca do normalności. Temu odbiciu towarzyszy też dalsza transformacja cyfrowa i wprowadzanie nowych udogodnień dla klientów. Pionierskie w branży wdrożenie odroczonych płatności przez Eventim.pl niesie dla klientów platformy wiele korzyści.
– Dążeniem każdego e-sklepu jest maksymalne uproszczenie ścieżki zakupowej klienta, by szybko i wygodnie osiągał cel w postaci zakupu. Takim udogodnieniem na etapie wyboru metody finansowania zakupów są odroczone płatności. Liczymy, że przełoży się to na wzrost średniej wartości koszyka zakupowego, jak również pozwoli zniwelować efekt porzucanych koszyków. Co więcej nasza, rozpoczęta właśnie teraz, współpraca z PayPo, daje klientom Eventimu możliwość pełnego skorzystania z oferty koncertowej. Branża wydarzeń na żywo po miesiącach lockdownu regeneruje się błyskawicznie, dzięki czemu nasza aktualna oferta jest bardzo bogata, konsument ma w czym wybierać, a teraz również może wydłużyć okres zapłaty za bilet – komentuje Joanna Comberska, Managing Director Eventim.pl.
E-commerce silny jak nigdy – odroczone płatności zyskują
Kierunek zmian zachodzących na rynku e-handlu jest jednoznaczny: z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku e-commerce będzie kształtowała się na poziomie 162 mld zł. W 2020 r. było to ok. 100 mld zł, co przekładało się na kilkunastoprocentowy udział w całym handlu detalicznym w Polsce. Dynamiczny wzrost zainteresowania e-zakupami podbił popularność nowoczesnych metod płatności za zakupy w internecie. Po pandemicznym 2020 r. na jedno z czołowych miejsc wysunęły się odroczone płatności – tak w Polsce, jak i na świecie. Szacuje się, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) dla globalnego rynku BNPL (buy now, pay later) wyniesie 21,2% do 2027 roku, a w Europie Zachodniej rynek odroczonych płatności może niebawem zyskać 30-proc. udział w płatnościach internetowych.I mimo że w Polsce odpowiada on obecnie za kilka procent transakcji online, to metoda odraczania płatności wciąż zyskuje na znaczeniu. Dzięki integracji z platformami Shoper i IdoSell odroczone płatności PayPo są łatwo dostępne dla ponad 20 tys. e-sklepów, a osób, które skorzystały z tej formy płatności, jest już ponad 500 tys. i ich liczba stale wzrasta. Od początku 2021 r. do końca czerwca klienci użyli ich ponad 3 mln razy – tyle samo, co w całym 2020 r. Prognozujemy, że do końca 2021 r. PayPo sfinansuje zakupy za ponad 1 mld zł i przekroczy 50 mln zł przychodów.