PayPal: Polacy coraz chętniej płacą za filmy, seriale i programy telewizyjne w sieci
„Obecnie sam tylko streaming wideo odpowiada za ponad połowę światowego ruchu internetowego. Nasi użytkownicy sprzedający i kupujący produkty cyfrowe korzystają przy tym z rozwiązań online. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się dokładniej przyjrzeć temu, co wpływa na ich popularność. Okazuje się, że decyduje o tym przede wszystkim wygoda – 52% konsumentów kupuje filmy i seriale telewizyjne w wersji cyfrowej, ponieważ dzięki temu nie muszą wychodzić z domu. Z kolei dla 63% liczy się to, że nie muszą czekać, aby je obejrzeć” – powiedział dyrektor generalny PayPal w Europie Środkowej i Wschodniej Marcin Glogowski, cytowany w komunikacie.
„Filmy, seriale i programy telewizyjne to najpopularniejsze rodzaje treści, za jakie płacą Polacy w sieci: ponad połowa ankietowanych konsumentów zadeklarowała taki zakup w ciągu ostatnich trzech miesięcy” – czytamy w komunikacie.
Ile wydajemy na treści wideo online?
Wybierając internetowe platformy wideo, Polacy sprawdzają ilość dostępnych tytułów (72%), możliwość obejrzenia ich na komputerze (47%) oraz urządzeniach mobilnych (42%).
„Większość Polaków w ciągu ostatnich 3 miesięcy wydała na treści wideo online od 40 do 59 zł, przy wyborze metody płatności kierując się jej szybkością i wygodą użytkowania. Wychodząc naprzeciw tym preferencjom, PayPal jest od teraz dostępny na platformie HBO GO” – czytamy dalej.
Polacy wpisują się w światowe trendy
Polacy wpisują się w europejskie i światowe trendy związane ze streamingiem: 72% Europejczyków właśnie tak ogląda swoje ulubione filmy i seriale (w Polsce to 58% odbiorców). Wśród oglądanych przez Polaków seriali telewizyjnych i filmów, najpopularniejsze kategorie to komedie (75% ankietowanych oglądało je w ciągu ostatnich 3 miesięcy), filmy/seriale akcji (64%) i dramaty (52%). Co ciekawe, prawie tyle samo mężczyzn i kobiet ogląda horrory (odpowiednio 39% i 38%), wymieniono także.
„Kupowanie filmów, seriali czy muzyki online jest jednym z najgorętszych trendów wśród współczesnych przedstawicieli generacji cyfrowej, dlatego tak bardzo cieszymy się ze współpracy z HBO GO. Metoda płatności ma ogromne znaczenie w przypadku produktów cyfrowych, szczególnie jeśli użytkownik korzysta z urządzenia mobilnego. Płacąc za produkty cyfrowe, czterech na pięciu konsumentów wybiera to rozwiązanie, które jest najprostsze w obsłudze. PayPal pasuje tu doskonale” – podsumował Glogowski.
Źródło: ISBnews