Paweł Majewski złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa Zarządu PGNiG
Paweł Majewski był prezesem PGNiG od 12 listopada 2020 roku.
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych Executive Master of Business Administration (MBA) na Wyższej Szkole Menadżerskiej w Warszawie.
Menadżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu spółkami kapitałowymi, w tym także z udziałem Skarbu Państwa. Pełnił funkcję prezesa Zarządu Grupy LOTOS S.A., wiceprezesa Zarządu Huty Stalowa Wola S.A., członka Zarządu w DO & CO Poland Sp. z o.o. oraz prezesa Zarządu Airport Cleaning Service Sp. z o.o.
Posiada również długoletnie doświadczenie zawodowe na kierowniczych stanowiskach m.in. w PETROLOT Sp. z o.o. (obecnie ORLEN Aviation Sp. z o.o.), a także jako dyrektor Pionu Zarządzania Marżą Zmienną i Produkcją w PGNiG TERMIKA S.A.
Członek Rady Nadzorczej Polskiego Holdingu Nieruchomości S.A. Ponadto, zasiadał w radach nadzorczych m.in.: ZEM Łabędy Sp. z o.o., Jelcz Sp. z o.o. oraz Lotniczy Catering Service Sp. z o.o.
Czytaj także: UOKiK przejmuje od Komisji Europejskiej kontrolę koncentracji PKN Orlen – PGNiG
Prezes Zarządu sprawował nadzór i koordynował funkcjonowanie Spółki w zakresie:
1) strategii personalnych, systemów wynagradzania i czasu pracy,
2) polityki zatrudnienia i płac,
3) ochrony informacji niejawnych,
4) ochrony danych osobowych,
5) realizacji zadań obronnych oraz ochrony obiektów Spółki,
6) zarządzania Grupą Kapitałową PGNiG, w tym sprawowania nadzoru właścicielskiego w ramach Grupy Kapitałowej PGNiG,
7) tworzenia podmiotów Grupy Kapitałowej PGNiG do realizacji nowych przedsięwzięć w ramach realizacji strategii Grupy Kapitałowej PGNiG,
8) kreowania optymalnego kształtu Grupy Kapitałowej PGNiG,
9) funkcjonowania kontroli i audytu wewnętrznego zgodnie z powszechnie uznawanymi standardami audytu wewnętrznego,
10) kompleksowej obsługi prawnej zabezpieczającej prawne interesy PGNiG S.A.,
11) wydawania zarządzeń i pism okólnych obowiązujących w Spółce,
12) organizacyjno-technicznej obsługi władz Spółki,
13) programu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu /CSR/,
14) kreowania i realizacji polityki sponsoringowej i wizerunku marki Spółki w Polsce i za granicą,
15) polityki informacyjnej Spółki oraz komunikacji korporacyjnej,
16) planowania i realizacji polityki handlowej Spółki, w szczególności w zakresie sprzedaży gazu ziemnego i energii elektrycznej, w tym zawierania i rozliczania umów sprzedaży gazu ziemnego i energii elektrycznej,
17) polityki sprzedaży gazu, energii elektrycznej i innych produktów,
18) kreowania rozwoju rynku gazu ziemnego,
19) polityki importowej gazu ziemnego, w tym w zakresie dywersyfikacji dostaw,
20) monitorowania i analizowania rynków zagranicznych oraz nawiązywania kontaktów z firmami zagranicznymi, organizacjami międzynarodowymi oraz administracją obcych państw, w zakresie stosunków handlowych,
21) współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie obrotu skroplonego gazu ziemnego,
22) przygotowania okresowych bilansów paliw gazowych, zgodnych z umowamii planami sprzedaży gazu,
23) okresowych rozliczeń realizacji dostaw paliw gazowych,
24) służby informacyjnej, w tym przyjmowania informacji o zdarzeniach i sytuacjach kryzysowych we wszystkich obszarach działalności Spółki,
25) działalności Oddziału Obrotu Hurtowego.