OPTeam S.A. zbudował e-sklep dla sieci Praktiker na Ukrainie

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

121030.opteam.01.250x78Giełdowa spółka OPTeam S.A. zakończyła realizację nowego serwisu internetowego dla sieci marketów budowlanych Praktiker na Ukrainie. To jeden z największych projektów e-commerce u naszego wschodniego sąsiada, drugi pod względem wielkości w sektorze DIY ("do it yourself", czyli sklepów z artykułami do majsterkowania, budowy, remontu).

Ievgeniy Khanin, IT manager w Praktiker Ukraine podkreśla, że wybór partnera z Polski nie był przypadkowy. – Szukaliśmy firmy, która podoła tak wielkiej realizacji i przede wszystkim zagwarantuje niezawodność działania systemu. OPTeam miał nie tylko bardzo dobrą ofertę, ale też doświadczenie praktyczne. Zrealizował serwis dla polskiego Praktikera – mówi Ievgeniy Khanin.

W przygotowanym przez OPTeam ukraińskim serwisie Praktikera jest prezentowanych aż 10,5 tys. produktów, z czego ok. 8,5 tys. można zamówić on-line. – Od razu zyskał on dużą popularność. Już w pierwszych dniach od jego uruchomienia ze strony korzystało 7 tys. unikalnych użytkowników dziennie – mówi Andrzej Pelczar, prezes OPTeam S.A.

Polskojęzyczna wersja serwisu przygotowana przez OPTeam dla Praktiker Polska  działa od maja 2009 r. – Witryna jest prowadzona i systematycznie rozwijana przez naszą firmę. Ponadto zarówno polski, jak i ukraiński e-sklep utrzymujemy na serwerach naszego data center. Odpowiadamy również za kwestie informatyczne związane z programami lojalnościowymi – mówi Maciej Stanisławczyk, dyrektor Działu Technologii Internetowych OPTeam S.A. Podkreśla, że serwis ukraiński nie jest prostym przeniesieniem polskojęzycznej wersji. – Ma m.in. inną kategoryzację produktów, inny układ strony, bardziej zaawansowane mechanizmy filtrów – mówi Stanisławczyk.

Także proces składania zamówienia on-line w ukraińskiej sieci różni się od polskiej. – Nie ma konieczności rejestracji w serwisie, a to oznacza przyspieszenie składania zamówienia, zwłaszcza pierwszorazowego. Nie trzeba wtedy m.in. zakładać konta i mailowo weryfikować użytkownika – mówi Stanisławczyk. I dodaje, że wcześniej ponad połowa klientów z powodu konieczności weryfikacji danych zniechęcała się do zakupów w sieci i ostatecznie wolała złożyć zamówienie w sklepie internetowym telefonicznie.

Kolejnym rozwiązaniem, mającym ułatwić zakupy m.in. obcokrajowcom przebywającym na Ukrainie jest panel do zakupów w wersji angielskiej.

OPTeam prowadzi obecnie kilkanaście projektów e-commerce, w tym dla jednej z największych sieci handlowych w Polsce.

Ukraińska strona Praktikera znajduje się pod adresem www.praktiker.ua

Źródło: OPTeam S.A.