Opoka TFI zainwestowało w polski fintech BankMail
„Instytucjonalny inwestor to kolejny krok w realizacji dalekosiężnego planu cyfryzacji podpisywania umów i doręczeń w oparciu o bankową tożsamość. Polskie rozwiązanie jest w awangardzie europejskiej tego na nowo kształtującego się rynku – regulacje eIDAS obowiązują w UE od połowy 2016 r. Realne jest wykorzystanie pierwszych wdrożeń w Polsce jako dźwigni ekspansji międzynarodowej” – powiedział współzałożyciel i prezes BankMail Michał Olszewski, cytowany w komunikacie.
Uniwersalna skrzynka do wymiany umów, oświadczeń woli i zawiadomień
BankMail to uniwersalna skrzynka do wymiany umów, oświadczeń woli i zawiadomień w oparciu o bankowe potwierdzenie tożsamości. Pozwoli klientom indywidualnym i firmom:
– zawierać zdalnie umowy w sposób pewny pod względem prawnym, doręczać wezwania, wypowiedzenia i dzieła w postaci cyfrowej,
– doręczać faktury – z potwierdzeniem odbioru,
– doręczać paragony – w sposób niemożliwy do analizy przez kogokolwiek poza klientem.
Wieczyste archiwum dokumentów
Ponadto BankMail stanowi wieczyste archiwum dokumentów mających znaczenie prawne, podano także.
„Cieszymy się, że możemy dołączyć do grona inwestorów BankMail. BankMail, jako rozwiązanie do rejestrowania kontraktów w sposób trwały i pewny, zapewnia solidny model biznesowy dla banków. Wierzymy, że się upowszechni i zrealizuje potencjał społeczny, a przy okazji dobrą stopę zwrotu” – powiedział Tomasz Wołynko z Opoka TFI.
Związek Banków Polskich (ZBP) podał, że po III kw. 2017 r. liczba klientów indywidualnych korzystającej z bankowości elektronicznej przekroczyła 15,7 mln. Według Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), 40% osób pomiędzy 16. a 74. rokiem życia korzystało w Polsce z bankowości elektronicznej w 2017 r.
Według raportu „2017 VC FinTech Investment Landscape” fundusze venture capital zainwestowały na świecie w fintech ok. 14,2 mld USD w 2017 r., podsumowano.
Źródło: ISBnews