Opinia o banku w sieci coraz ważniejsza

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

100426.bank.swiatowy.150xInternet jest z każdym rokiem coraz istotniejszym źródłem wiedzy oraz opinii o produktach czy usługach. Informacje zamieszczane przez klientów w sieci są rekomendacją do wybrania danej firmy. Jak wynika z badań przygotowanych pod koniec lutego przez instytut badania opinii Homo Homini, aż 15 proc. klientów banków sprawdza opinię o instytucji finansowej w sieci, zanim zdecyduje się skorzystać z jej usług.

Serwisy gromadzące opinie o bankach są bardzo popularne na świecie, jednym z największych jest amerykański MyBankTracker. Można tam znaleźć opinie, rankingi doradców oraz porównanie internetowych ofert finansowych. W Polsce również rynek ten zaczął prężnie się rozwijać, powstają portale na których internauci mogą ocenić banki i firmy doradztwa finansowego. – Badania i ankiety potwierdzają, że internauci najczęściej szukają opinii w Internecie. Kiedy i ja szukałam kredytu i dobrego doradcy, okazało się, iż nie ma portalu na którym mogłabym znaleźć opinie o interesującym mnie kredycie i jednocześnie mieć możliwość znalezienia i szybkiego umówienia się z polecanym doradcą finansowy. Dlatego powstał Alerfinansowy.pl – mówi Anna Michałek, współwłaścicielka serwisu Alertfinansowy.pl.

Z wspominanego już badania instytutu Homo Homini wynika, że blisko 40 poc. Polaków korzysta z usług danego banku bo ma do niego zaufanie. Jednak idąc do danej instytucji, ważne jest także, czy trafimy na profesjonalną obsługę, czyli na pracownika który nam dobrze doradzi oraz sprawnie załatwi naszą sprawę. Dlatego warto najpierw sprawdzić w sieci, jak inni oceniają daną placówkę oraz kogo mogą zarekomendować. – Przy decyzji o wyborze banku zaufanie do instytucji finansowej jest dla Polaków ważniejsze niż korzystna cenowo oferta. Jednocześnie, rośnie liczba osób, które budują to zaufanie na podstawie opinii zamieszczonych w Internecie. – mówi Marcin Duma, prezes Instytutu Homo Homini. – Dlatego firmy, a szczególnie banki, powinny zwracać uwagę na to, co na ich temat sądzą i piszą w sieci klienci – dodaje.

Nic dziwnego, że powstaje coraz więcej specjalistycznych serwisów internetowych, gromadzących opinie o produktach czy usługach. Wystarczy wskazać takie serwisy jak Znanylekarz.pl,e-prawnik.pl czy Gastronauci.pl, które dostarczają internautom oceny, na podstawie której można podejmować decyzje zakupowe. Dla użytkowników istotne jest to, że na jednej stronie mogą znaleźć wiele opinii o danej firmie, nie musza przeszukiwać wielu stron w sieci, co zajmuje zwykle niemało czasu. – Podobnie zaczyna dziać się z opiniami na temat banków czy doradców finansowych.

Na portalach takich jak Alertfinanoswy.pl można przeczytać opinie i znaleźć rankingi konkretnych instytucji oraz ich placówek, tworzone przez użytkowników. Oceniane są także produkty finansowe. Dzięki temu internauci nie muszą już szukać opinii na wielu stronach w sieci, mają możliwość skorzystania z wyspecjalizowanego serwisu. – Banki i firmy doradztwa finansowego posiadają u nas swoje profile, gdzie można znaleźć opinie na temat jakości obsługi i wiedzy doradców, informacje o samych placówkach, ich organizacji, czasie oczekiwania oraz opinie internautów samej ofercie bankowej, z której skorzystali. – mówi Anna Michałek, z portalu Alertfinansowy.pl. Po wyszukaniu najlepszego doradcy można w szybki sposób umówić się z nim na spotkanie online Portal dodatkowo jako pierwszy umożliwia uzyskanie odpowiedzi od instytucji na konkretne problemy internautów. Dzięki temu firmy mogą przedstawić się internautom, a także prowadzić z nimi dialog.