Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Forum Bankowe 2026
24-25 lutego 2026 r.
Pozostało:
66dni
17godzin
38minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
87dni
17godzin
38minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG | Finanse osobiste

Od 31 stycznia 2022 roku nowe ubezpieczenie Eko Indeks z Credit Agricole; umożliwia dodatkowe zyski z inwestowania w obligacje społeczne

31.01.2022 14:14 mb | aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Od 31 stycznia 2022 roku nowe ubezpieczenie Eko Indeks z Credit Agricole; umożliwia dodatkowe zyski z inwestowania w obligacje społeczne
Fot. stock.adobe.com / vegefox.com
Bank Credit Agricole rozpoczął subskrypcję ubezpieczenia na życie i dożycie z premią "Eko Indeks". To pierwszy produkt umożliwiający inwestowanie w obligacje społeczne oraz indeks firm, które pozytywnie wpływają na środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny (ESG), poinformował Bank.

Eko Indeks to indywidualne ubezpieczenie na życie i dożycie z elementem inwestycyjnym. Zapewnia ono klientom ochronę ubezpieczeniową na życie, a dodatkowo daje możliwość zysku na podstawie wzrostu indeksu firm, które oferują towary i usługi z pozytywnym wpływem na środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny (ESG).

Produkt umożliwia również inwestowanie w obligacje społeczne „social bonds”. Wpływy z obligacji społecznych są wykorzystywane do finansowania działalności, której efektem jest pozytywny wpływ na społeczeństwo, np. zwalczanie wykluczenia cyfrowego.

Eko Indeks (…) pozwala zarabiać na inwestycjach, ale również pośrednio angażować się w działania, które pozytywnie zmieniają nasze życie

Jedną z inwestycji finansowanych w ten sposób jest rozbudowa sieci światłowodowej w okolicach Poznania.

‒ Chcemy być bankiem pełnym korzyści zarówno dla naszych klientów, jak i dla całego społeczeństwa. Naszą ambicją jest wprowadzanie na rynek produktów, które odpowiadają na społeczne potrzeby, a jedną z takich potrzeb jest ochrona środowiska. Eko Indeks jest właśnie takim produktem. Pozwala zarabiać na inwestycjach, ale również pośrednio angażować się w działania, które pozytywnie zmieniają nasze życie – przekonuje Jędrzej Marciniak, wiceprezes Credit Agricole.

Czytaj także: Emisja zielonych i społecznych obligacji szansą dla polskich samorządów?

Eko Indeks dla każdego w wieku od 18 do 70 lat

Ubezpieczenie z premią Eko Indeks może kupić każdy pomiędzy 18. a 70. rokiem życia. Produkt składa się z aktywa (noty), w którą inwestuje Ubezpieczyciel. Część noty stanowią społeczne obligacje emitowane przez Credit Agricole Corporate & Investment Bank (CACIB), które mają za zadanie chronić zainwestowany kapitał na koniec okresu ubezpieczenia.

A drugą częścią noty jest opcja na indeks MSCI EMU Sustainable Select 50 5% Decrement Index, której zadaniem jest wypracowanie premii pod warunkiem wzrostu indeksu. Na wartość indeksu MSCI EMU Sustainable Select 50 5% Decrement Index pracuje 50 specjalnie dobranych spółek europejskich. 

Gwarancja ochrony 104% kapitału

Ubezpieczyciel (CA Życie TU S.A.) gwarantuje ochronę 104% zainwestowanego kapitału na koniec okresu ubezpieczenia. Osoba, która zdecyduje się na Eko Indeks może wskazać osobę uprawnioną, która otrzyma świadczenie w razie śmierci właściciela produktu. Świadczenie to będzie równe kwocie składki inwestowanej powiększonej o 10% wpłaconej składki ubezpieczeniowej, nie więcej niż 10 000 zł.

Osoba, która zdecyduje się na Eko Indeks może wskazać osobę uprawnioną, która otrzyma świadczenie w razie śmierci właściciela produktu

Dodatkowo produkt Eko Indeks daje możliwość  uzyskania dodatkowej premii na koniec okresu ubezpieczenia, która stanowi 150% zwrotu z indeksu. Premia obliczana jest, jako iloczyn  zwrotu z indeksu i udziału we wzroście indeksu (partycypacja), który wynosu 150%. Klient otrzyma premię, gdy zwrot z indeksu pomnożony przez 150% będzie wyższy niż 4%. W przypadku, gdy zwrot z indeksu pomnożony przez 150% będzie niższy niż 4%, wypłata z produktu wyniesie 104% składki inwestowanej.

Czytaj także: Gdzie w Polsce najchętniej kupujemy polisy na życie?

Wpłaty na Eko Indeks od 3 000 do 1 000 000 złotych

Subskrypcja nowego produktu rozpocznie się 31 stycznia. Minimalna kwota wpłaty wynosi 3 tys. zł, maksymalna 1 mln zł (maksymalna łączna wartość składek ubezpieczeniowych, gdy Klient zakupi więcej niż jedną umowę ubezpieczenia). Opłata początkowa wynosi od 1,5% do 2,5% wpłaconej składki, w zależności od wysokości wpłaty. Opłata ponoszona jest jednorazowo.

W trakcie Umowy Klient może wycofać swoje środki, ponosząc opłatę z wykup w wysokości 2%. Warto podkreślić, że w razie niesprzyjających warunków rynkowych Ubezpieczyciel gwarantuje minimalną wysokość wykupu na poziomie co najmniej 80% składki inwestowanej.

Opłata początkowa wynosi od 1,5% do 2,5% wpłaconej składki, w zależności od wysokości wpłaty. Opłata ponoszona jest jednorazowo

Bank Credit Agricole przypomina, że inwestowanie wiąże się z ryzykiem rynkowym.


Szczegółowy opis wszystkich ryzyk związanych z produktem znajduje się w dokumencie zawierającym kluczowe informacje (KID), Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia na życie i dożycie z premią Eko Indeks oraz Karcie Produktu, które są dostępne na stronie www.credit-agricole.pl oraz www.ca-ubezpieczenia.pl

Czytaj także: Credit Agricole rozwija zielone inwestycje, początek subskrypcji ubezpieczenia na życie z premią Zielona Europa

Źródło: Credit Agricole Bank Polska S.A.
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Credit Agricole Bank Polska S.A.Credit Agricole Życie Towarzystwo UbezpieczeńESG / Environmental, Social and corporate GovernanceJędrzej MarciniakObligacje społeczneSocial bondsUbezpieczenia na życieUbezpieczenie Eko Indeks
Autor mb
Źródło aleBank.pl
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego

Polecamy

Tadeusz Białek, prezes ZBP
Z rynku finansowego
W przyszłym roku ROE w sektorze bankowym będzie niższe od kosztu kapitału
stopy procentowe
Gospodarka
Cykl największych obniżek stóp procentowych dobiegł końca, ocenia ZBP
wirtualny ekran, wektory w dół, zarys postaci
Gospodarka
Index Pengab w grudniu ’25 wynosi 31,8 pkt., m/m jest niższy o 1,2 pkt.
cyberprzestępca, komputer, sieć SM
Cyberbezpieczeństwo
Do kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji” 2025 realizowanej przez ZBP i Policję dołączyła Meta

Najnowsze

dziewczyna, chłopak, smartfon z napisem InPost Pay
Bezgotówkowo
Jedno rozwiązanie, które upraszcza zakupy w Twoim sklepie internetowym – InPost Pay
Raport NetB@nk grudzień 2025, ZBP
Z rynku finansowego
Ponad 45 mln rachunków z dostępem do e-bankowości i wzrost popularności bankowości mobilnej – najnowszy raport NetB@nk
Grupa ERSTE, logo na ekranie laptopa
Z rynku finansowego
KNF nie zgłosiła sprzeciwu wobec przejęcia Santander BP przez Erste Group Bank
Kadry
PwC w Europie Środkowo-Wschodniej z nowym CEO od połowy przyszłego roku
Bank
Z rynku finansowego
Banki w Europie Środkowo-Wschodniej jednymi z najbardziej odpornych w Europie
KNF
Z rynku finansowego
KNF przyjęła stanowisko w sprawie polityki dywidendowej banków w 2026 r.
Robert Dudziński, dyrektor handlowy w Carefleet.
Gospodarka
Czy samochody „made in China” już zdominowały globalny rynek? Nowy raport EFL
grafika, Bank Pekao, usługa CyberRescue
Cyberbezpieczeństwo
CyberRescue dla klientów Banku Pekao ze wsparcie ekspertów 24/7

Zobacz także

Komisja Europejska, logo
ESG
Nowa propozycja ws. całkowitego zakazu sprzedaży aut spalinowych w UE
symbole OZE, ESG na stosach monet
ESG
Porozumienie między Parlamentem a Radą UE w sprawie Omnibus i ESG
eSkarbonka napędzana przez Mastercard gra dla 34. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (WOŚP)
Bezgotówkowo
eSkarbonka napędzana przez Mastercard gra dla 34. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}