Nowy sposób na zakupy ratalne

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

credit.agricole.01.400x86Credit Agricole wdraża nowy sposób na zakupy ratalne. Teraz umowę kredytową można zawierać elektronicznie bez podpisywania jej papierowej wersji. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii zakupy na raty są wygodne, szybkie i bezpieczne.

Bank Credit Agricole – jeden z liderów na rynku Consumer Finance, który od ponad 15 lat (wcześniej jako LUKAS Bank) oferuje finansowanie zakupów w sklepach, jako pierwszy w Polsce wprowadził  szybki, elektroniczny sposób zawierania umów kredytowych w miejscu sprzedaży.

Teraz umowę kredytu ratalnego zamiast na papierze, klient zatwierdzi poprzez wpisanie w telefonie lub tablecie sprzedawcy kod z sms-a otrzymanego z banku na swój numer telefonu. O ile podobne rozwiązania są stosowane do obsługi klientów w placówkach bankowych przy produktach takich, jak konta, karty kredytowe czy kredyty gotówkowe, to poza Credit Agricole żaden bank nie wprowadził ich dotychczas dla kredytu ratalnego obsługiwanego w sklepach stacjonarnych.

Szybciej, wygodniej, oszczędniej
– Nowy proces zawierania kredytów ratalnych to wygoda i oszczędności. Przede wszystkim czasu – klientów, sprzedawców oraz handlowców, a także pieniędzy – na druku dokumentów kredytowych, przesyłaniu umów do banku oraz ich archiwizacji. Proces jest wygodny, bo klient nie musi już parafować i podpisywać się na kilku stronach umowy – zauważa Jarosław Marek, dyrektor Pionu Rozwoju Consumer Finance w banku Credit Agricole.

Już w blisko 1200 sklepach współpracujących z bankiem można zrobić zakupy na raty z wykorzystaniem Szybkiego Podpisu*. Docelowo Credit Agricole chce wprowadzić ten sposób na kredyty ratalne u wszystkich swoich partnerów. Obecnie to ponad 10 tys. punktów sprzedaży w całym kraju. Bank współpracuje między innymi z Black Red White, Komputronikiem, Agata Meble, Media Expert czy Neonet.

– Najpierw przeprowadziliśmy pilotaż w pięciu sklepach dużych sieci handlowych. Następnie zaprosiliśmy do sprawdzenia tego innowacyjnego procesu naszych zaufanych parterów z mniejszych miejscowości, by poznać opinię ich i naszych klientów. Partnerów pozytywnie zaskoczyła szybkość i łatwość obsługi, a klienci docenili wygodę. Klienci zrobili już w nich zakupy na raty o wartości ponad 10 mln zł – dodaje Jarosław Marek.

Jak to działa?

160324.ca

Aby kupić produkt w kredycie ratalnym, klient wybiera w sklepie formę płatności – CA Raty. Sprzedawca wypełnia w systemie wniosek kredytowy, uzupełniając dane klienta (w tym nr telefonu komórkowego) i wysyła je do weryfikacji banku. Po pozytywnej decyzji kredytowej, sprzedawca wprowadza pozostałe dane, skanuje niezbędne dokumenty lub robiąc ich zdjęcia załącza je do systemu. Wygenerowaną w systemie umowę klient odczytuje na monitorze sprzedawcy lub tablecie i akceptuje ją,  wpisując do systemu kod z SMS, otrzymany z banku na swój nr telefonu. Zatwierdzona umowa z nadanym jednorazowym certyfikatem Open Trust i zabezpieczona hasłem trafia bezpośrednio na adres e-mail klienta. Po zatwierdzeniu umowy klient od razu odbiera w sklepie zakupiony towar, a zakupy na raty trwają zaledwie kilka minut.

Umowa w wersji elektronicznej trafia także do banku, dzięki czemu bank  redukuje koszty związane z archiwizacją.

Credit Agricole szacuje, że dzięki Szybkiemu Podpisowi zyska również nasze środowisko naturalne, bo liczba drukowanych stron umów spadnie o ok. 60 proc., czyli ponad 1 mln miesięcznie. To prawie 87 uratowanych przed wycinką drzew każdego miesiąca.

*dostawcą Szybkiego Podpisu jest francuska spółka QuickSign, która  współpracowała już z Crédit Agricole we Francji przy rozwiązaniach dla consumer finance. QuickSign do realizacji Szybkiego Podpisu  udostępnia platformę SAAs.

KORZYŚCI DLA BANKU
Oszczędność papieru: mniej drukowanych stron o 1 mln miesięcznie
60 proc. mniej wydruków → 87 uratowanych drzew
Oszczędność miejsca magazynowego na archiwizowane umowy
Oszczędność czasu: sortowanie dokumentów, sprawdzanie kompletności, sprawdzanie podpisów
Elektroniczny obieg dokumentów
Eliminacja kosztów wydruku umów oraz ich archiwizacji

KORZYŚCI DLA KLIENTA
Szybkość i wygoda: zamiast podpisywania 15 stron umowy, 4-cyfrowe hasło
Nowoczesność: szybki sposób zawierania umowy, przy minimum formalności, wykorzystanie najnowszych technologii, dokumenty elektroniczne
Łatwy dostęp do umowy na skrzynce mailowej, nie trzeba jej przechowywać w teczce na półce

Izabela Mościcka
dyrektor Departamentu Komunikacji i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu
Credit Agricole