Nowości w Idea Bank: wirtualny doradca i rachunek z pakietem usług dodatkowych

Nowości w Idea Bank: wirtualny doradca i rachunek z pakietem usług dodatkowych
Źródło: Idea Bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Idea Bank systematycznie rozwija portfolio usług dla małych i średnich przedsiębiorców, integrując je jednocześnie w jednym, prostym panelu obsługowym, poinformował członek zarządu banku Tomasz Górski. W II kwartale 2019 pojawi się wirtualny doradca Video Bot oraz nowy rachunek z bogatym pakietem usług dodatkowych, zapowiedział. Celem tych działań jest zdobycie pozycji lidera w pozyskiwaniu nowych firm na polskim rynku.

Tomasz Górski z @IdeaBankSA: celem #IdeaBank jest stworzenie ekosystemu dla polskiego przedsiębiorcy

„Celem Idea Banku jest stworzenie ekosystemu dla polskiego przedsiębiorcy – rozwijamy to dwutorowo. Naszym klientom, czyli małym i średnim przedsiębiorcom nie brakuje najbardziej pieniędzy czy pomysłów, tylko zwyczajnie czasu. Dlatego tworzymy system, gdzie może on poprzez jeden login załatwić wiele spraw” – powiedział Górski w rozmowie z ISBnews.

Członek zarządu przypomniał, że Idea Bank oprócz typowych usług bankowych oferuje swoim klientom usługi księgowe na platformie Tax Care oraz Chmurę Faktur, czyli pierwszą w Polsce darmową platformę elektronicznej wymiany faktur między firmami. Dzięki temu połączeniu klient może nie tylko prowadzić proste fakturowanie, ale także weryfikować odbiorcę czy później obrót gotówki.

Więcej najnowszych wiadomości o Idea Bank >>>

„W ciągu pierwszych tygodni funkcjonowania zintegrowanego systemu zaczęło z niego korzystać blisko 20 tys. klientów. Nie mogę powiedzieć, jakie mamy cele w perspektywie np. roku, ale chcemy z tej usługi uczynić coś, co będzie wyróżniało Idea Bank na tle konkurencji” – zapewnił.

Wprowadzanie kolejnych funkcjonalności

Zdaniem Górskiego, tak zbudowany system pozwala na wprowadzanie kolejnych funkcjonalności, jak wprowadzony kilka tygodni temu kasoterminal, czyli urządzenie łączące funkcje kasy fiskalnej i terminala płatniczego. Dzięki temu przedsiębiorca oszczędza, ponieważ nie musi kupować dwóch urządzeń; uproszczony jest też proces sprzedaży.

„Do tego urządzenia mamy też aplikację IdeaPay Web, dzięki której można zobaczyć w czasie rzeczywistym statystyki sprzedaży. Kierunkiem, w którym chcemy iść jest integracja kasoterminalu z naszym podstawowym systemem Idea Club i wówczas wszystko będzie widoczne w jednym panelu obsługowym” – wskazał Górski.

Integracja z całą sferą cyfrowej administracji publicznej

Kolejnym krokiem będzie integracja z całą sferą cyfrowej administracji publicznej, która jest bardzo dobrze rozwinięta. Dzięki tzw. profilowi zaufanemu możemy założyć firmę, opłacać składki ZUS, itp.

„Chcemy połączyć użytkownika banku z usługami, które oferuje nam administracja, a więc kwestie podatkowe, ZUS czy zaświadczenia konieczne do przetargów. Celem jest więc zarządzanie wszystkimi tymi możliwościami z jednego miejsca” – wyliczył członek zarządu banku.

Jednym z przykładów integracji usług dla przedsiębiorców w „świecie realnym” jest sieć Idea Hub oraz stworzenie w Gdańsku pierwszego Idea Spot, gdzie w jednym miejscu znajduje się oddział banku, Tax Care, Idea Leasing oraz przestrzeń coworkingowa dla klientów, także start-upów.

„Nie mamy jednak ambicji, by być inwestorem w start-upach, chcemy oferować proste i intuicyjne produkty transakcyjne, kredyty, leasing, czy też produkty oszczędnościowo-inwestycyjne. Wspieramy także początkujących przedsiębiorców wiedzą np. poprzez organizowanie w Idea Hubach wykładów czy szkoleń” – wskazał Górski.

Łączenie bankowości z usługami dodatkowymi 

Podkreślił, że Idea Bank dokładnie obserwuje rynek bankowy, analizuje potrzeby klientów i stara się im nie tylko sprostać, ale wręcz je wyprzedzać. Chce być pionierem nowoczesnych rozwiązań.

„Najważniejszym trendem jest kreatywne, sprytne łączenie bankowości z usługami dodatkowymi dla przedsiębiorców, jak wspomniane kasoterminale, czy też połączenie z administracją” – powiedział.

Górski widzi także ogromny potencjał w finansowaniu i obsłudze e-commerce, ale tutaj konieczny jest rozwój systemu banku, wdrożenia nowych technologii. Także w tym wypadku celem banku będzie pełne zintegrowanie wszystkich możliwych usług i operacji w jednym, prostym panelu obsługowym.

„Mamy w Polsce bardzo nowoczesną bankowość z prostymi rozwiązaniami dla klientów, mamy dobrze rozwiniętą sferę administracji publicznej, więc trzeba znaleźć sposób jak je połączyć, ale w sposób przejrzysty, nieprzytłaczający przedsiębiorcy. Będziemy więc szli krok po kroku automatyzując kolejne funkcjonalności dla klienta, aby dać małemu i średniemu przedsiębiorcy poziom usług dostępny dziś tylko dla wielkich korporacji” – zapewnił Górski.

Video Bot

Jednym z takich nowatorskich rozwiązań, które w najbliższym czasie Idea Bank zaproponuje swoim klientom będzie Video Bot, czyli interaktywny pomocnik przy wypełnianiu formularzy i wniosków.

„Zamiast opisu pól, które musimy wypełnić wyświetla się postać wirtualnego doradcy, który w zależności od wybranych punktów udziela konkretnych, zindywidualizowanych wskazówek. I takie właśnie zindywidualizowane technologie chcemy w kolejnych miesiącach wprowadzać” – poinformował Górski.

Członek zarządu zapowiedział także uruchomienie w II kwartale 2019 r. nowego rachunku połączonego z nowym pakietem usług dodatkowych i wsparcia biznesowego dla przedsiębiorcy. Wszystkie te działania mają na celu dalszy rozwój banku i przyciąganie nowych klientów.

„Nie możemy, oczywiście, podać naszych celów, mogę jedynie zapewnić, że chcemy być liderem w pozyskiwaniu i obsłudze nowych firm w Polsce” – podsumował Górski.

Grupa Idea Bank specjalizuje się w usługach bankowych i finansowych dla małych firm. Akcje Idea Banku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2015 r.

Źródło: Lesław Kretowicz, ISBnews