Nowości w aplikacji PeoPay KIDS: logowanie biometrią i prośba dziecka o zasilenie konta

Nowości w aplikacji PeoPay KIDS: logowanie biometrią i prośba dziecka o zasilenie konta
Fot. Bank Pekao
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Aplikacja PeoPay KIDS Banku Pekao została wzbogacona o nowe funkcje. Dzięki nim dziecko może zalogować się przez odcisk palca lub zdjęcie twarzy, a także wysłać rodzicowi prośbę o zasilenie Portfela lub konkretnej Skarbonki.

Dodane przez Bank Pekao funkcje są intuicyjne i podobnie jak cała aplikacja PeoPay KIDS – dziecinnie proste w obsłudze. Nowy sposób logowania wykorzystuje zabezpieczenia biometryczne, czyli indywidualne cechy człowieka i spełnia funkcję kodu dostępu. W aplikacji PeoPay KIDS stosuje się je zamiennie z KOD-em. Aby dziecko mogło zalogować się biometrią, musi wcześniej dodać swój odcisk palca lub zdjęcie twarzy w ustawieniach telefonu. Następnie w aplikacji PeoPay KIDS trzeba zmienić metodę logowania na: odcisk palca (na Android lub iOS) lub zdjęcie twarzy (Face ID na iPhone).

Czytaj także: Bank Pekao: aplikacji PeoPay KIDS nagrodzona przez Uniwersytet Warszawski >>>

Aby zapisać w telefonie unikalny układ linii papilarnych, należy przyłożyć palec do czytnika, zeskanować go w kliku pozycjach i zapisać dane. Można tak zrobić dla kilku palców prawej i lewej ręki. Później wystarczy już tylko przyłożyć dowolny palec do telefonu, aby odblokować aplikację. Opcja logowania zdjęciem twarzy dostępna jest tylko dla telefonów iPhone, które dysponują przednią kamerą na podczerwień i specjalnymi algorytmami. Wystarczy w nią spojrzeć, a system rozpozna zapisanego wcześniej użytkownika i odblokuje telefon lub aplikację.

– Logowanie biometryczne jest niezwykle wygodne, a przy tym bazuje na indywidualnych cechach, które są odrębne u każdego człowieka. Taki sposób uwierzytelnienia przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa pozwala dziecku na szybki dostęp do aplikacji, bez konieczności używania kodu – mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A. 

Przelew na #

Aby ułatwić dzieciom zbiórkę pieniędzy na cele określone w aplikacji, Bank Pekao udostępnił w PeoPay KIDS funkcję wysyłania prośby do rodzica o zasilenie Skarbonki lub Portfela, czyli tzw. przelew na # (czyt. hasztag). Dzięki niej rodzic może wspierać dziecko w realizacji celów oszczędnościowych.

Nowa funkcja jest dostępna w sekcji Skarbonka i Portfel. Jeśli w tytule przelewu znajduje się ciąg znaków #nazwaskarbonki środki trafią do skarbonki, której nazwę podano. Rodzic lub inna osoba, będąca klientem Banku Pekao może również spontanicznie, bez prośby wysłać dziecku przelew na konkretną skarbonkę (np. podając tytuł #narower). Przelew może też wysłać osoba, która ma rachunek w innym banku, ale wtedy środki trafią do skarbonki „Różne”, skąd dziecko może je przesunąć do właściwej skarbonki na określony cel.

– To kolejne udoskonalenie dla najmłodszych, które wdrażamy w aplikacji. Wciąż obserwujemy zachowania dzieci jako użytkowników i badamy ich potrzeby. Już niebawem wzbogacimy PeoPay KIDS o kolejne przydatne rozwiązania – dodaje Bartosz Zborowski.

Czytaj także: Bank Pekao: PeoPay KIDS z tytułem „Innowacji miesiąca” >>>

Pakiet PeoPay KIDS wszedł na rynek w czerwcu 2020 r. Jego sercem jest aplikacja mobilna, połączona z kontem osobistym i oszczędnościowym, kartą płatniczą i Panelem rodzica, który pozwala sprawować dyskretną kontrolę nad finansami dziecka w bankowości internetowej Pekao24 lub aplikacji mobilnej PeoPay. W aplikacji dziecko może m.in. oszczędzać środki na skarbonkach, sprawdzać saldo na rachunkach, doładować telefon, kupić kod do gry i wykonać przelew (w obu przypadkach potrzebna autoryzacja rodzica), a także korzystać z porad wirtualnych trenerów. Nowe funkcje dostępne są w aktualnej aplikacji PeoPay KIDS – wersja 1.3.0 lub wyższa.

PeoPay KIDS otrzymało w kwietniu tytuł Innowacji Miesiąca od EFMA, a także nagrodę za innowacyjność przyznaną przez jury konkursu Przedsiębiorca Roku UW. Ponadto, Bank Pekao jest obecnie nominowany w konkursie Golden Arrow 2021 za komunikację marketingową rozwiązania.

Źródło: Bank Pekao SA