Nowoczesny Bank Spółdzielczy: To klient zdecyduje o wyborze strategii!
Bartłomiej Nocoń
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny) oraz stypendysta The Swedish School of Economics and Business Administration w Helsinkach.
Od 20 lat związany z obszarem bankowości elektronicznej i mobilnej oraz zarządzaniem finansami online.Bartłomiej Nocoń jest uznanym na rynku finansowym specjalistą z bogatym doświadczeniem w zarządzaniu projektami. Wielokrotny prelegent na krajowych i zagranicznych konferencjach poświęconych zagadnieniom z obszaru zarządzania i sprzedaży w kanałach elektronicznych oraz aspektom związanym z nowoczesnymi technologiami IT i bezpieczeństwem operacji.
Nie mniej ważną rolę odgrywają media społecznościowe, które istotnie uprościły komunikację i spowodowały, że wymiana doświadczeń i opinii, zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych, jest wygodna i łatwiejsza niż kiedykolwiek. Powyższe zagadnienia wraz z kierunkami i trendami technologicznymi, które mają obecnie najbardziej wyraźny wpływ na kształtowanie strategicznych modeli oraz oferty bankowej dla klientów detalicznych były przedmiotem mojego wystąpienia w trakcie styczniowego spotkania kierownictwa sektora bankowości spółdzielczej w Józefowie k. Warszawy. W prezentacji zatytułowanej „Strategiczne aspekty działalności – perspektywa banków, klientów oraz wyzwań technologicznych” wskazano również najważniejsze obszary tematyczne związane ze zmianami postaw klientów i ich wpływem na kształt bankowości detalicznej oraz omówiono najważniejsze wyzwania technologiczne stojące przed sektorem.
Co kształtuje zachowania klientów
Powszechny dostęp do internetu, popularyzacja smartfonów i tabletów oraz rozkwit interakcji międzyludzkich poprzez media społecznościowe zdefiniowały nowe generacje klientów – Y (millenialsi), Z (iGen) oraz C (connected). To pokolenia, które nie znają lub nie pamiętają czasów przed digitalizac, a częste zmiany szczególnie w obszarze technologii to dla nich codzienność.
Nowoczesne technologie w istotny sposób zmieniły życie i są obecnie częścią codziennej rutyny. Dały poczucie komfortu, swobody oraz przede wszystkim kontroli nad tym, co jest ważne dla klientów. Przyzwyczailiśmy się do dostępności i płynącej z niej wygody. Staliśmy się konsumentami lepiej poinformowanymi, wymagającymi, ale też bardziej sceptycznymi niż kiedykolwiek wcześniej. Oczekujemy spersonalizowanych usług i serwisów najwyższej jakości, natychmiastowego dostępu wszędzie tam, gdzie i kiedy jest nam to potrzebne i na takim urządzeniu, na którym w danym momencie jest najwygodniej.
<...>Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI