Nowoczesny Bank Spółdzielczy: To klient zdecyduje o wyborze strategii!

Nowoczesny Bank Spółdzielczy: To klient zdecyduje o wyborze strategii!
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Upowszechnienie nowoczesnych technologii, wzrost znaczenia roli estetyki i znaczące podkreślenie kwestii jakości w projektowaniu oferowanych klientom rozwiązań oraz rosnące oczekiwania związane z dostarczaniem maksymalnie spersonalizowanego produktu lub usługi definiują obecnie otaczającą sektor bankowy rzeczywistość.

Bartłomiej Nocoń
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny) oraz stypendysta The Swedish School of Economics and Business Administration w Helsinkach.

Od 20 lat związany z obszarem bankowości elektronicznej i mobilnej oraz zarządzaniem finansami online.Bartłomiej Nocoń jest uznanym na rynku finansowym specjalistą z bogatym doświadczeniem w zarządzaniu projektami. Wielokrotny prelegent na krajowych i zagranicznych konferencjach poświęconych zagadnieniom z obszaru zarządzania i sprzedaży w kanałach elektronicznych oraz aspektom związanym z nowoczesnymi technologiami IT i bezpieczeństwem operacji.

Nie mniej ważną rolę odgrywają media społecznościowe, które istotnie uprościły komunikację i spowodowały, że wymiana doświadczeń i opinii, zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych, jest wygodna i łatwiejsza niż kiedykolwiek. Powyższe zagadnienia wraz z kierunkami i trendami technologicznymi, które mają obecnie najbardziej wyraźny wpływ na kształtowanie strategicznych modeli oraz oferty bankowej dla klientów detalicznych były przedmiotem mojego wystąpienia w trakcie styczniowego spotkania kierownictwa sektora bankowości spółdzielczej w Józefowie k. Warszawy. W prezentacji zatytułowanej „Strategiczne aspekty działalności – perspektywa banków, klientów oraz wyzwań technologicznych” wskazano również najważniejsze obszary tematyczne związane ze zmianami postaw klientów i ich wpływem na kształt bankowości detalicznej oraz omówiono najważniejsze wyzwania technologiczne stojące przed sektorem.

Co kształtuje zachowania klientów

Powszechny dostęp do internetu, popularyzacja smartfonów i tabletów oraz rozkwit interakcji międzyludzkich poprzez media społecznościowe zdefiniowały nowe generacje klientów – Y (millenialsi), Z (iGen) oraz C (connected). To pokolenia, które nie znają lub nie pamiętają czasów przed digitalizac, a częste zmiany szczególnie w obszarze technologii to dla nich codzienność.

Nowoczesne technologie w istotny sposób zmieniły życie i są obecnie częścią codziennej rutyny. Dały poczucie komfortu, swobody oraz przede wszystkim kontroli nad tym, co jest ważne dla klientów. Przyzwyczailiśmy się do dostępności i płynącej z niej wygody. Staliśmy się konsumentami lepiej poinformowanymi, wymagającymi, ale też bardziej sceptycznymi niż kiedykolwiek wcześniej. Oczekujemy spersonalizowanych usług i serwisów najwyższej jakości, natychmiastowego dostępu wszędzie tam, gdzie i kiedy jest nam to potrzebne i na takim urządzeniu, na którym w danym momencie jest najwygodniej.

<...>

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK