Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco Poland | Banki spółdzielcze potrzebują nowych technologii
Branża finansowa jest jednym z rynkowych liderów w zakresie wdrażania nowych technologii i nowoczesnych systemów informatycznych. Jak w tym kontekście wypada sektor bankowości spółdzielczej?
– Branża finansowa wymaga szybkości, sprawności i bezpieczeństwa działania. Bankowość podlega też najsilniejszej presji konkurencyjności ze strony konsumenta, który coraz bardziej przyzwyczaja się do standardów oferowanych przez platformy e-handlu i do szybkiej realizacji związanych z nim usług finansowych. Jak w kontekście tych realiów wypada sektor bankowości spółdzielczej? Tu duże znaczenie ma fakt, że jest on silnie związany z lokalizacją życia i działania klientów, którymi są głównie mieszkańcy małych miast oraz wsi. Ponadto banki spółdzielcze są doskonałym partnerem samorządów regionalnych, sponsorem imprez i wydarzeń. Czy w takim razie, mając bardzo bliski kontakt z klientem, muszą wykorzystywać wszystkie nowości technologiczne do zacieśniania relacji biznesowej i obsługi konsumentów?
Kolejną kwestią są możliwości inwestowania we wsparcie technologiczne przez banki spółdzielcze, które są przecież dość małymi organizacjami. W tym kontekście dużą wartość mają organizacje zrzeszające, które mogą w imieniu banków spółdzielczych skutecznie negocjować warunki dostępu do platform bankowych, jak również instytucje branżowe lub państwowe, które opracowują rozwiązania procesowe, np. MojeID, Nośnik Trwały, BLIK czy KRD. Wdrażanie ich w bankach spółdzielczych daje im możliwość skorzystania z funkcjonalności oferowanych również przez banki komercyjne. Widać więc, że banki spółdzielcze dzięki strukturze i otwartości rynku mogą nawiązać konkurencję z liderami, a jednocześnie zwiększać swój potencjał, wykorzystując bliską relację z klientem.
Załóżmy, że bank spółdzielczy decyduje się na wdrożenie nowej technologii. Od czego powinien zacząć ten proces i jakimi kryteriami powinien się kierować?
– Jak każda inwestycja zmiana technologiczna wymaga zdefiniowania celów, kosztów, a przede wszystkim korzyści. W pierwszym etapie projektu kluczowa jest więc ich analiza oraz określenie progu osiągnięcia rentowności. Analiza ta może być przeprowadzona przez personel banku lub, jeśli nie&...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI