Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Strategia SGB | Cztery filary
Od 2019 r. SGB-Bank mobilnie przyspiesza – konsekwentnie inicjuje i realizuje projekty, które zmieniają kształt i wizerunek polskiej bankowości spółdzielczej. Przyjęta właśnie strategia „Otwieramy przyszłość” to spójny program przeobrażeń. Ich głównym motywem jest umocnienie roli banków spółdzielczych zrzeszenia jako nowoczesnego oraz solidnego partnera finansowego, który wspiera lokalne społeczności w realizacji ich celów, marzeń i aspiracji.
– Mamy ambicję być w grupie najnowocześniejszych technologicznie banków w Polsce, których siłą stanie się wspólne działanie, biznesowa elastyczność i bliskie, przyjazne relacje z lokalnymi społecznościami, głównym środowiskiem naszego działania – mówił podczas prezentacji założeń strategii Mirosław Skiba, prezes zarządu SGB-Banku SA. – Otwieramy przyszłość dla bankowości spółdzielczej, która stanie się prawdziwą alternatywą dla banków komercyjnych, w pełni wykorzystując nowe technologie, dużą sieć swoich placówek i oddziałów, bezpośrednie kontakty z klientami, narodowy kapitał i poczucie lokalnego patriotyzmu. Jeszcze dwa lata temu uznałbym to za bardzo odległe marzenia, ale dziś wiem, że nakreśliliśmy sobie cel absolutnie realny.
Główne założenia
Działania Spółdzielczej Grupy Bankowej w latach 2021-2024, określone w strategii „Otwieramy Przyszłość„, opierają się na czterech głównych filarach wzrostu.
DOBRO KLIENTA to pierwszy z nich. Postawienie interesu klientów w centrum uwagi SGB wyraźnie wyznacza kierunek rozwoju grupy. Chodzi o dostępność do wielu atrakcyjnych produktów. To zaawansowana aplikacja mobilna z użytecznymi funkcjami i otwarta i przyjazna bankowość internetowa. Usługi dopasowane są do różnych grup klientów. W planach SGB znajdują się m.in.: atrakcyjne formy współpracy z rynkiem młodych konsumentów, kredyty studenckie, oferty ubezpieczeń i dedykowane doradztwo.
Zainteresowaniem banków spółdzielczych SGB cieszyć się będzie nie tylko rynek klientów detalicznych, ale także sektor przedsiębiorstw rolnych i rolnictwa indywidualnego, segment jednostek samorządu terytorialnego, sektor nieruchomości oraz mikro, małe i średnie firmy. Ta segmentacja pozwoli na precyzyjne dopasowanie ofert do potrzeb i aspiracji klientów. SGB planuje m.in. wzmocnić swoją ofertę leasingu AGRO, kontynuować współpracę z samorządami i oferować im zaawansowane produkty transakcyjne, stworzyć dobre warunki współpracy finansowej z ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI