Nowoczesny Bank Spółdzielczy | SFInX – Centrum Rozwoju Usług Zrzeszeniowych | PIVOTAL | System SFInX przyspiesza adaptację nowych technologii w bankowości spółdzielczej
Zmiany, których wprowadzenie dotychczas przewidywane było w perspektywie roku 2025, już się wydarzyły. Najważniejsza z nich dotyczy klientów i ich podejścia do zakupu produktów finansowych oraz korzystania z oferty banków. Nie tylko chętniej sięgają do kanałów cyfrowych, a także korzystają z rozwiązań wspierających proces obsługi i sprzedaży, ale przede wszystkim zamiast kupować, chcą korzystać z produktów oferowanych przez banki. Oczekują komfortu, szybkiej i adekwatnej odpowiedzi na aktualne potrzeby, stałego wsparcia, doradztwa oraz opieki nad domowym czy biznesowym portfelem.
Banki, klient i technologie
Mimo powszechnej świadomości nowych wymagań rynku, raport „”World Retail Banking Report 2021”, opracowany przez firmę Capgemini, specjalizującą się w dziedzinie doradztwa, usług technologicznych i transformacji cyfrowej, wskazuje, że priorytety banków znacznie rozmijają się z oczekiwaniami klientów. Banki ulepszają kwestie wizualne i techniczne swoich produktów, podczas gdy klienci oczekują lepszej obsługi, możliwości wyboru optymalnych kanałów komunikacji i tańszych produktów. Dodatkowo zwracają uwagę na szersze spektrum działalności banków: transparentność, zasady etyczne i podejście do społecznej odpowiedzialności biznesu.
Właściwa reakcja na te wymagania jest niezbędna do utrzymania dotychczasowej relacyjnej obsługi, ale również ze względu na utrzymującą się niepewność sytuacji formalnoprawnej oraz coraz liczniejszą konkurencję, nie tylko ze strony banków. Kluczowe dla dalszego rozwoju banków spółdzielczych stają się technologie, które ułatwią wielopoziomową i spersonalizowaną obsługę, stały podgląd bieżącej sytuacji finansów klienta oraz efektywną analizę ogromnych, przyrastających repozytoriów danych.
Jednym z rozwiązań ułatwiających takie podejście, jest system SFInX, który umożliwia stałe, częściowo zautomatyzowane zarządzanie relacjami i zindywidualizowaną obsługę wniosków kredytowych. Procedura udzielania kredytów składa się z wystandaryzowanych kroków, przejrzystych dla obsługi banku i klienta. Działania realizowane w obrębie każdego z nich są dostosowane do bieżących możliwości i konkretnych potrzeb. Sprawna obsługa procesu sprzedaży, wygodne generowanie wymaganej dokumentacji, integracja z systemami zewnętrznymi i przejrzysty widok ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI